Banner 980x90

Testē Liepājas lidostas jaunās skrejceļa gaismas

Rekonstruētajā Liepājas lidostā 8.septembrī veikta jauno skrejceļa gaismu testēšana, aģentūru LETA informēja SIA "Aviasabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde.

Lai gan šādas pārbaudes ir samērā ikdienišķas un tās no jauna jāveic katru gadu, šoreiz tām tiek pievērsta lielāka uzmanība, lai pārliecinātos, kā strādā rekonstruētā lidlauka jaunā gaismu sistēma, skaidroja Sprūde. Lai gan testēšanas rezultāti būs dokumentāli jāapstiprina, jau pašlaik var uzskatīt, ka testēšana noritējusi veiksmīgi. "Būvnieks teica, ka viss ir kārtībā," norādīja Sprūde.

Skrejceļa gaismu testēšanu veica Zviedrijas aviācijas uzņēmums ar lidaparātu "SAAB 340".

Kā ziņots, Liepājas starptautiskajā lidostā pabeigta skrejceļa rekonstrukcija. Kā iepriekš prognozēja Sprūde, pirmos lidojumus no rekonstruētās Liepājas lidostas varētu sākt 2016.gada vasarā.

Gatavojoties regulāru lidojumu atjaunošanai, ir paveikts ievērojams darbu apjoms - izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas.

"Lai varētu izpildīt Eiropas Savienības drošības prasības un sertificēt lidostu starptautiskiem lidojumiem, ir paveikts ļoti liels darbu apjoms. Būvuzņēmējs SIA "Binders" ir rekonstruējis skrejceļu tā esošajos izmēros - 2002 metru garumā un 40 metru platumā. Savukārt manevrēšanas ceļš ticis paplašināts no 14 metriem uz 18 metriem," informēja Sprūde.

Kā skaidroja Sprūde, lai lidosta varētu sekmīgi funkcionēt un veidoties par starptautiskas nozīmes galamērķi gan tūristiem, gan arī uzņēmējiem, katrai lietai ir būtiska nozīme. Viens no lielākajiem, redzamākajiem un pasažieriem jūtamākajiem uzlabojumiem būs tieši atjaunotais skrejceļš. Uzklātais skrejceļa segums ticis testēts, pārbaudot to ar smagumu, slogojot, kā arī veicot kontrolurbumus, lai pārbaudītu tā kvalitāti. VAS "Latvijas Valsts ceļi" ceļu laboratorija veikusi skrejceļa līdzenuma testu, un tās rezultāti liecina, ka tas atbilst visaugstākajām prasībām, uzsvēra Sprūde.

Kā akcentēja Sprūde, šāda apjoma pārmaiņas lidostā nebija pieredzētas vairāk nekā 40 gadus: "Gan lidostas segums bija savu laiku nokalpojis, gan gaismu sistēma tehniski novecojusi, kas vairs neļautu apkalpot lidojumus visos laikapstākļos. Modernizējot gaismu sistēmu, būtiski palielināsim iespēju veikt regulārus lidojumus arī sniegputeņa un miglas apstākļos, kas nav iespējams ar līdzšinējo gaismu sistēmu. Rekonstruējot lidostas skrejceļu, esam būtiski pavirzījušies uz priekšu pretim lidostas sertificēšanai un regulāro lidojumu atjaunošanai."

Lai Liepājā varētu atsākt regulārus lidojumus, vēl ir jāveic lidostas sertificēšana un līgumu noslēgšana ar aviosabiedrībām. "Ja viss noritēs, kā iecerēts, pirmos lidojumus no Liepājas lidostas varēs sākt jau 2016.gada vasarā," prognozēja Sprūde.

Kopējās Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" izmaksas ir 9,27 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums ir 7,80 miljoni eiro, bet privātais finansējums - 1,37 miljoni eiro.

Divu specializēto automašīnu iegādes līgumcena ir 1 638 000 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. Speciālais transports tiks iegādāts ar ES fondu līdzfinansējumu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)