Pabeidz otrā sliežu ceļa būvniecību posmā Skrīveri-Krustpils
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1097/1097639.jpg)
Vērienīgā projekta laikā tika veikta pilnīgi jauna dzelzceļa infrastruktūras būvniecība, kas sevī ietver sliežu ceļu izbūvi 56 km garumā, kā arī inženiertehniskās būves un sistēmas. Projekta gaitā tika uzbūvēts jauns tilts pār Aivieksti, kurš ir pirmais pēc Latvijas neatkarības atgūšanas būvētais dzelzceļa tilts, kā arī rekonstruēts tilts pār Pērses upi, rekonstruētas esošās caurtekas un pārbrauktuves.
Projekta gaitā ievērojamas pārmaiņas skāra arī līnijas stacijas un pieturas punktus – izbūvēti paaugstinātie peroni, ierīkots jauns apgaismojums, uzstādīti soliņi un atkritumu urnas, kā arī ierīkoti pandusi jeb slīpie uzbraucamie celiņi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Staciju ēkās ierīkotas mūsdienu prasībām atbilstošas tualetes un uzstādīta jauna signalizācijas sistēma.
Projekta sarežģītību pastiprināja arī vairāku pašvaldību izvirzītās prasības – piemēram, Pļaviņās uzbūvēta trokšņu siena aizsardzībai pret dzelzceļa radītiem trokšņiem, citviet ievērojami uzlabota pārbrauktuvju klājuma kvalitāte. Vairākās stacijās veiksmīgai vilcienu satiksmes nodrošināšanai projekta īstenošanas laikā nācies pagarināt staciju sliežu ceļus. Lai uzlabotu pasažieru drošību gaidot vilcienus, Aizkraukles stacijā likvidēti salu peroni.
Konkursā par otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Skrīveri-Krustpils LDz 2010.gada 17.martā saņēma divus pieteikumus, no kuriem tika izvēlēts uzņēmumu apvienības – "Skonto būve, BMGS, ACB un Binders" piedāvājums.
Kopējās uz projektu attiecināmās izmaksas ir 93,4miljons eiro, no kurām 65,5 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda līdzekļi. Taču kopā ar projekta uzraudzību un LDz pašu investētajiem līdzekļiem izmaksas pārsniedza 100 miljonu eiro atzīmi.
Projekta realizācijas gaitā gadījās daudzas neparedzētas situācijas: veicot grunts darbus, atklāti vairāki sprādzienbīstami priekšmeti no kara laikiem, kā arī iepriekšējā gadsimta dzelzceļa avārijas sekas. "Noņemot grunts kārtu, atklājām ievērojamu dīzeļdegvielas baseinu, kuru, protams, likvidējām. Daudzviet atklājās arī projekta priekšizpētē neparedzētas grunts īpatnības, piemēram, kūdras esamība. Grunts bija jāpastiprina, aizstājot kūdras masu ar smiltīm un šķembām," atminas LDz Projektu daļas vadītāja Aija Poča.