Kas ir mājaslapu optimizācija un kāpēc to veikt

Mājaslapu optimizācija jeb SEO optimizācija ir viens no digitālā mārketinga instrumetiem, ar kuru palīdzību interneta vietnes tiek uzlabotas, veicinot to atpazīstamību un reitingus interneta vidē, it īpaši Google meklētājā. Mājaslapu optimizācija ietver daudzus sarežģītus posmus, kurus var iedalīt trīs lielākās kategorijās: tehniskajā, iekšējā un ārējā optimizācijā. Tie visi ir nozīmīgi posmi vēlamo pozīciju sasniegšanā, tāpēc ir jāīsteno ar kompleksu pieeju.

SEO optimizācijas mērķis ir padarīt mājaslapu vai interneta veikalu apmeklētājiem ērtāku, saprotamāku, noderīgāku, līdz ar to arī vairojot vēlmi apmeklēt šo vietni un veikt tajā pirkumus un citas darbības.

Tehniskā un iekšējā optimizācija
Šajā posmā notiek mājaslapas tehnisko un iekšējo procesu izpēte un iespējamo uzlabojumu definēšana. Tas var būt darbs gan ar programmēšanu, gan lapas struktūras un nolaišanās lapu koriģēšanu, ja tas nepieciešams. Protams, tiek izvērtēts un pielāgots vietnes saturs, lai tajā būtu vajadzīgais atslēgvārdu izvietojums un blīvums. Mājaslapa jāpadara pēc iespējas ērtāka, ātrāka, intuitīvāka un noderīgāka tās apmeklētājiem. Visus šo faktorus novērtē Google algortims, kas nosaka lapas reitingu, piemēram, brīdī, kad tiek veikts meklējums pēc kāda saistīta atslēgvārda. Lapas iekšējā kvalitāte lielā mērā ietekmē to, kurā pozīcijā organiskajos meklējumos atradīsies konkrētā mājaslapa.

Ārējā SEO optimizācija
Tikpat svarīga un lapas pozīcijas ietekmējoša ir arī ārējā optimizācijā, kuras laikā tiek strādāts pie mājaslapas popularitātes un vērtīguma ārējos avotos. Ar dažādu darbību palīdzību tiek uzlabota mājaslapas un nolaišanās lapu autoritāte un atbilstība atslēgvārdiem. Kā arī tiek strādāts pie hipersaitēm no citām vietnēm. Visas šīs un vēl daudzas ārējā optimizācijā ietvertās darbības palīdz Google algoritmam saprast, ka vietnei jāpiešķir augstāka pozīcija organiskajos meklēšanas rezultātos.

Galvenie ieguvumi no mājaslapas optimizācijas
Kāpēc mājas lapu optimizācija ir tik būtiska? Kāpēc tā ir viena no lietām, kuru digitālā mārketinga eksperti rekomendē saviem klientiem? Tāpēc, ka, neskatoties uz ilgstošo un diezgan komplicēto optimizācijas procesu, tas sniedz daudzus būtiskus ieguvumus gan uzreiz, gan ilgtermiņā, kas ir ļoti būtiski šodienas konkurences apstākļos. Lielākā cīņa par klientiem notiek tieši digitālajā vidē, bet uzvarēt tajā ir neiespējami ar nekvalitatīvu mājaslapu. Kādi ir būtiskākie ieguvumi no SEO optimizācijas?

• Augstākas pozīcijas Google meklētājā
Visbiežāk interneta lietotāji izvēlas apskatīt tos meklēšanas rezultātus, kuri parādās pirmajās lapās un augstākajās pozīcijās. SEO optimizācija palīdz vietnei noļūt šajās pozīcijās, jo veiktie uzlabojumi signalizē algoritmam, ka šī vietne ir vērtīga un kvalitatīva.

• Klientiem pamanāma mājaslapa
Nokļūstot augstākās organisko meklējumu pozīcijās, mājaslapa kļūst redzamāka internetā. Šobrīd un nākotnē tas ir ļoti svarīgi, jo tieši digitālajā vidē notiek klientu aktivitāte, viņi uzturas internetā daudzas stundas katru dienu, tur arī izvēlas preces un pakalpojumus. Šī tendence ar laiku tikai pieaugs, tāpēc ir pēdējais brīdis veikt mājaslapu optimizāciju, lai padarītu tās potenciālajiem klientiem redzamas.

• Labāka lapas apmeklētāju pieredze
Veicot tehniskos un saturiskos uzlabojumus mājaslapā, tā apmeklētājiem kļūst ērtāka un vieglāk lietojama. Šis nav laiks, kad klienti samierinās ar mājaslapu, kas darbojas lēni, kur nevar atrast vajadzīgo informāciju vai ir citas problēmas. Pircējs šādā situācijā vienkārši dodas uz konkurentu vietni. Tāpēc ir ļoti būtiski parūpēties, lai mājaslapa ir ātra, ērta un spēj piesaistīt uzreiz, kad klients tajā ir ienācis.

• Ātri sasniegti vērtīgie klienti
Klienti, kuri mājaslapā nonākuši no organisko meklējumu rezultātiem, ir ļoti vērtīgi, jo tie jau zina, ko meklē. Ir daudz lielāka iespēja, ka šie lapas apmeklētāji veiks pirkumu vai izdarīs citas vērtīgas darbības. Tāpēc ir būtiski, ka vietne ir augstās organisko meklējumu pozīcijās, jo interneta lietotāju uzvedība apliecina, ka visbiežāk atvērtas tiek tieši saites no augstākajām pozīcijām – tās ir uzreiz redzamas un šķiet uzticamākas.

• Lielāks lapas apmeklējumu skaits
Apkopojot visus iepriekš minētos ieguvumus, nonākam pie vēl viena būtiska ieguvuma – lielākas apmeklējumu plūsmas mājaslapā. Jo vairāk apmeklējumu lapai, jo plašāks potenciālo klientu loks, vairāk pirkumu, lielāka atpazīstamība. Profesionāli veikta mājaslapas optimizācija uz to atvedīs vairāk apmeklētāju, veidojot stabilu plūsmas pieaugumu.

• Zīmola atpazīstamības veicināšana
Visas SEO optimizācijas aktivitātes, kas padara mājaslapu redzamāku un labāk novērtētu internetā, arī veicina zīmola popularitāti. Tas ir ļoti būtisks aspekts biznesa izaugsmē. Zīmola tēls un atpazīstamība nav vienas dienas darbs, tas ir ilgstošs process, kas prasa daudz darba. Savu artavu tajā dod arī profesionāla mājaslapas optimizācija.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu