Ventspils brīvostā ievērojami pārsniegts plānotais kravu apjoms

Šī gada februārī tika atklāts jaunais Ventspils brīvostas sauskravu terminālis. Tajā kokmateriālu pārkraušanas un uzglabāšanas pakalpojumus sācis sniegt SIA "Ventplac".
Investīcijām Ventspils brīvostas infrastruktūrā 2014.gadā plānoti 37,2 miljoni eiro, tai skaitā 15,1 miljons eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums. Turpināsies 12.piestātnes būvniecība, kur būs jauns universālo kravu terminālis, un 1.muliņa demontāža, lai varētu attīstīt "Baltic Coal Terminal" otro kārtu un palielināt apgrozījumu līdz pat 10 miljoniem tonnu. Turpināsies pievadceļu Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām izbūve un rekonstrukcija. Šogad plānots rekonstruēt Ventspils brīvostas pārvaldes flotes piestātni, remontēt Ziemeļu mola viļņu aizsargsienu un 34.piestātnes zemūdens daļu.
Turpinot attīstīt rūpniecisko sektoru, drīzumā sāksies ES fondu līdzfinansēta divu jaunu rūpniecisko ēku - Elektronikas centra un Tehnoloģiju centra - būvniecība. Vasarā plānots pabeigt jaunās hidraulisko savienojumu ražotnes "Hydraulic Bauteile Baltic" būvniecību.
Trīs no desmit Ventspils brīvostas termināļiem 2014.gada pirmajos piecos mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis AS "Kālija parks" 84%, SIA "Ventspils Nafta termināls" 3% un SIA "Ventall Termināls" 20%. Kravu apgrozījums samazinājies AS "Ventspils tirdzniecības osta" - 38%, AS "Ventbunkers" - 19%, SIA "Ventplac" - 19%.
Neskatoties uz skaļiem paziņojumiem par iecerēm būvēt Ventspils graudu termināļa 2.kārtu, pie termināļa jaudas 1,5 miljoni tonnu šī gada piecos mēnešos AS "Ventspils Grain Terminal" pārkrauts 0 tonnu kravu, tādējādi radot zaudējumus Ventspils brīvostai.