Banner 980x90

Tiešās tirdzniecības tirgus apjoms pērn sasniedza 35,94 miljonus eiro

Latvijas tiešās tirdzniecības tirgus pērn sasniedza 29,7 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķina jeb 35,94 miljonus ar PVN, liecina Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas (LTTA) apkopotie dati.

Salīdzinot ar 2013.gadu, tas ir pieaugums par 2%.

Kā norāda LTTA valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Čakste, pārdošanas apjoma lēnāku izaugsmi galvenokārt noteica iepriekšējā gada pirmais ceturksnis, kuru ietekmēja eiro ieviešana un nepieciešamība patērētājiem pielāgoties jaunās valūtas vērtībai.

Arī iespējamu ārēju draudu un ģeopolitiskās spriedzes radītās svārstības patērētāju vēlmēs un izmaiņas tēriņos liegušas uzņēmumiem palielināt savus pārdošanas apjomus ar lielāku ātrumu.

Latvijā cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, pēdējo pāris gadu laikā pieaudzis vienmērīgi. Patlaban Latvijā tiešajā tirdzniecībā iesaistīti vairāk nekā 43 000 cilvēku, bet 2013.gadā tie bija 42 500 cilvēki.

Baltijas valstu vidū lielāko izaugsmi tiešās pārdošanas tirgus piedzīvojis Igaunijā, kur pieaugums bija 3%, sasniedzot 32,5 miljonus eiro, savukārt Lietuvā tas bija 2,5% - 40,4 miljoni eiro. Cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā Igaunijā, palielinājies par 1% līdz vairāk nekā 34 000 cilvēku, bet Lietuvā par 2% līdz vairāk nekā 50 000 konsultantu.

Pērn kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Baltijas valstīs sasniedza gandrīz 102,6 miljonus eiro, bet cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija vairāk nekā 127 000.

Saskaņā ar Eiropas tiešās tirdzniecības asociācijas "Seldia" datiem, Eiropas Savienības valstu tiešās tirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums 2013.gadā bija vairāk nekā 18,7 miljardi eiro. Tiešās tirdzniecības uzņēmumi rada iespējas papildu ienākumu gūšanai vai privātai uzņēmējdarbībai vairāk nekā 5,1 miljonam cilvēku.

Saskaņā ar Pasaules Tiešās tirdzniecības asociāciju federācijas (WFDSA) datiem 2013.gadā kopējais apgrozījums tiešās tirdzniecības uzņēmumos, kas pieder federācijai, bija 178,5 miljardi ASV dolāru (164,33 miljardi eiro), un cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija vairāk nekā 96 miljoni.

Tiešā tirdzniecība 85% šajā industrijā iesaistīto cilvēku ir papildu ienākumu avots, un 80% no iesaistītajiem ir sievietes.

Tiešā tirdzniecība ir patēriņa preču un pakalpojumu pārdošana tieši patērētājam, galvenokārt viņu vai citu mājās, viņu darbavietās vai vietās, kas nav tirdzniecības vietu tuvumā.

LTTA ir nacionāla brīvprātīga vadošo uzņēmumu bezpeļņas tirdzniecības asociācija, kas ar neatkarīgu pārdevēju/izplatītāju palīdzību pārdod preces tieši patērētājiem ārpus noteiktām mazumtirdzniecības vietām (tirdzniecība ārpus veikaliem), piemēram, mājās, darbā vai kādā citā vietā. Asociācijas biedri ir kompānijas "Amway", "GNLD International", "Herbalife", "Lux", "NL International", "Mary Kay", "Morinda", "Oriflame", "Zinzino".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)