Banner 980x90

Sešos garajos autobusu maršrutos bijušajā Daugavpils rajonā samazināsies braukšanas maksa

Rīga, 16.janv., LETA. No šodienas sešos garajos autobusu maršrutos bijušajā Daugavpils rajonā samazināsies braukšanas maksa, aģentūrai LETA pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Viņa informēja, ka, turpinot vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifu vienādošanu, no 16.janvāra sešos "Daugavpils autobusu parka" apkalpotajos maršrutos, braucot attālumu, kas ir garāks par 75 kilometriem, biļetes cena samazināsies līdz pat 0,40 eiro. Tarifu izmaiņas skars autobusu maršrutus Nr.5505 Daugavpils–Subate–Aknīste, Nr.5508 Daugavpils–Kovaļova–Daugavpils, Nr.6159 Daugavpils–Nīcgale–Kalupe–Daugavpils, Nr.6175 Daugavpils–Lukna–Višķi–Daugavpils, Nr.6182 Daugavpils–Šiškova–Daugavpils un Nr.6184 Daugavpils–Kalupe–Nīcgale–Daugavpils.

Vienādojot tarifus, iedzīvotājiem ir iespēja iegādāties abonementa biļeti braucieniem kādā no 20 "Daugavpils autobusu parka" apkalpotajiem reģionālās nozīmes maršrutiem bijušajā Daugavpils rajonā. Tādējādi pasažieriem, kuri regulāri izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, ir iespēja par braucienu maksāt lētāk. Mēneša biļetes sākotnēji tika ieviestas braucieniem 20 maršrutu posmos, bet, saņemot iedzīvotāju ierosinājumus tās ieviest arī citos, pārvadātājs attiecīgo maršrutu un to posmu skaitu varēs palielināt.

Plone arī atzīmēja, ka lielākajā daļā Latvijas vietējās nozīmes maršrutu autobusu tarifi tika izlīdzināti 2015.gada beigās. Vietās, kur braukšanas maksa bija augstāka nekā vienotais tarifs, tika ieviesti starpposmi, nosakot, ka attiecīgajos reģionos tarifi tiks pilnībā vienādoti 2016. vai 2017.gadā.

Pirms tarifu vienādošanas reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos pastāvēja 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi, kas atšķīrās ne tikai pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās. ATD izstrādātais vienotais tarifs tika noteikts tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, ir iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļetes un vienotu vilciena un autobusa biļeti.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)