Banner 980x90

Reģionālos pārvadātājus neapmierina dotāciju apmēri

Latvijas vietējie reģionālie pārvadātāji joprojām uzskata, ka situācija pasažieru pārvadājumos ir kritiska un ir jāmeklē risinājumi, kā to pārvarēt, pretējā gadījumā tikšot rīkotas akcijas.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijā (LARPA), nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu, Vidzemes un Zemgales pārvadātāji ir novesti tuvu bankrotam un nevar veikt saimniecisko darbību pilnā apmērā. 30.augustā tikšot rīkota pārvadātāju sanāksme.

Lai atrisinātu jautājumu par pārvadājumu turpmāku nodrošināšanu vietējos reģionālajos pārvadājumos, esot nepieciešams steidzami iedalīt iztrūkstošos finanšu līdzekļus, lai ar vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem norēķinātos par 2013.gadā veiktiem darbiem pilnā apmērā.

Precīzi vēl nav aprēķinātas trūkstošās izmaksas, taču tiek lēsts, ka kopējie trūkstošie finanšu līdzekļi 2013.gadam varētu būt ap diviem miljoniem latu. Vidzemes un Zemgales reģioniem ceturtajā ceturksnī dotācijām patlaban vispār neesot līdzekļu, jo tie gada pirmajā pusē tika pārcelti, lai segtu pirmā ceturkšņa zaudējumus, skaidro LARPA. Tas izdarīts laikā, kad pārvadātāji rīkoja piketu un draudēja pārtraukt pārvadājumus.

SIA "AIPS" valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs informē, ka viņa vadītajam uzņēmumam par laika periodu no 1.aprīļa. līdz 1.augustam jau ir nesegta summa par 89 000 latu, kas jau sācis paralizēt uzņēmuma saimniecisko darbību.

LARPA uzskata, ka tāpat esot jāpārskata budžets 2014.gadam, piešķirot finansējumu iesniegto dotāciju pieprasījuma apmērā un nekavējoties esot jāizvērtē atbildīgo institūciju ierēdņu atbildība par nepietiekamu finansējumu pieprasījumu 2013. un 2014.gadam, līdz ar to daudzi pasažieru pārvadājumu uzņēmumi nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu un nespēj nomaksāt valstī noteiktos nodokļus, izmaksāt darbiniekiem algas un veikt norēķinus ar sadarbības partneriem.

LARPA pieprasa Satiksmes ministrijai līdz 25.septembrim noorganizēt atbildīgo institūciju vadību sanāksmi, lai atrisinātu šos jautājumus. Ja līdz 2013.gada 25.septembrim šie jautājumi netiks risināti, tiks organizētas nopietnas pārvadātāju akcijas, kā arī tiks pieprasīta atbildīgo ierēdņu demisija.

Kā ziņots, Autotransporta direkcija informē, ka 2013.gadam piešķirtā valsts budžeta dotācija zaudējumu segšanai vietējās nozīmes satiksmē ir 9 100 443 lati, bet kompensācija braukšanas maksas atvieglojumiem - 1 717 765 lati. Savukārt 2014.gadam dotācijas bāze ir noteikta 9 611 074 latu apmērā, bet kompensācija braukšanas maksas atvieglojumiem - 1 769 642 lati. Tātad nākamajam gadam iezīmētais finansējums ir pat mazliet lielāks nekā šim gadam paredzētais, uzsver direkcijā.

Tāpat direkcijā norāda, ka, ņemot vērā valsts budžeta sastādīšanas pamatprincipus un vidēja termiņa budžeta ietvaru, finansējums zaudējumu kompensēšanai katru gadu ir samazināts atbilstoši maksimāli pieļaujamajam valsts budžeta izdevumu apjomam katrai ministrijai.

Vairāki plānošanas reģioni, kā arī starppilsētu pārvadātāji, kurus valsts budžeta dotācijas samazinājums pēdējo gadu laikā skāra ne mazāk kā vietējās nozīmes pārvadātājus, esot darījuši visu iespējamo, lai iekļautos atvēlētajā bāzes finansējumā. "Tika pārskatīti pārvadātāju administratīvie izdevumi, reorganizēts maršrutu tīkls un izvērtēta reisu noslogotība, kā rezultātā atsevišķiem reģioniem un pārvadātājiem starppilsētā ir izdevies iekļauties bāzes finansējumā, neskatoties uz atvēlētā finansējuma samazinājumu. Tomēr jāņem vērā, ka ar katru gadu strauji pieaug degvielas un energoresursu cenas, pārvadātājiem pakalpojumu sniegšanas attīstībā nepieciešami plānveida ieguldījumi, nepieciešams palielināt darbaspēka atalgojumu. Līdz ar to Autotransporta direkcija uzskata par pamatotu nepieciešamību palielināt sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai paredzamo bāzes finansējumu," skaidro ATD. Tomēr plānošanas reģioniem un vietējiem pārvadātājiem, kuri krīzes laikā neveica taupības pasākumu kopumu, esot jāturpina darbs pie iekšējo resursu un maršruta tīkla optimizācijas.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)