Rāviņš: Gada beigās griezīsim vagonbūves rūpnīcas lentīti
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1081/1081816.jpg)
Viņi apmeklēja topošo "Baltic Railway Holding" vagonu rūpnīcu un "Amo Plant".
Arī Vešņakovs pauda pārliecību, ka rūpnīca sāks darbu, nodrošinot darbu simtiem jelgavniekus: "Ceļš nebija viegls, taču tagad redzam to gaišu. Gaidām pozitīvus lēmumus."
To, ka problēmas, kurās nonācis uzņēmums "Baltic Railway Holding", tiek risinātas, apliecināja arī tā valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks: "Saistībā ar pret Krieviju ievestajām sankcijām mums bija problēmas, kuras cenšamies atrisināt. Šorīt mums bija ļoti produktīvas sarunas ar būvniekiem, esam vienojušies par celtniecības atsākšanu."
Viņš pastāstīja, ka sankciju dēļ nedaudz mainījusies topošās rūpnīcas koncepcija – vagonu tiks ražots mazāk, bet paredzētas arī citas darbības jomas, kas prasīs papildu darba rokas. Līdz ar to rūpnīca rudens sākumā varētu izsludināt vakances vairāk nekā 300, nevis 220, kā minēts iepriekš, darba vietām.
Pašlaik projekta attīstībā ieguldīti apmēram 20 miljoni eiro. Gada sākumā rūpnīca varētu sākt darbu.
Arī AS "Amo Plant" valdes loceklis Valērijs Juhņēvičs apgalvoja, ka uzņēmuma problēmas tiek risinātas un jau aprīļa beigās plānots saņemt līdzekļus no galvenā akcionāra – Maskavas valdības. Juhņēvičs klāstīja, ka uzņēmumam jau ir noslēgti līgumi ar pasūtītājiem Polijā un Latvijā.
Jāatgādina, ka marta sākumā ziņu aģentūra LETA ziņoja, ka Krievijas koncerna "Uralvagonzavod" (UVZ) meitasuzņēmums AS "Baltic Railway Holding" (iepriekš "UVZ Baltija"), kam Jelgavā pagaidām apturēta topošās vagonu rūpnīcas būve, palicis parādā būvniekiem. Savukārt tiesā ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta.
Tāpat jāatgādina, ka Jelgavas tiesa janvāra sākumā noraidīja vairāku uzņēmumu un fizisko personu pieteikumus autobusu ražotājas AS "Amo Plant" maksātnespējas procesa lietā, aģentūra LETA uzzināja tiesā.