Banner 980x90

Radio klausīšanās licenču iegādi pārvadātājiem nekompensēs

Radio klausīšanās licenču iegādi pasažieru pārvadātājiem nekompensēs, tādējādi iegādāties licences, kas atļaus atskaņot radio sabiedriskajā transportā, ir katra pasažieru pārvadātāja kompetencē, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv atzina Autotransporta direkcijas (ATD) preses sekretāre Sandra Maļuha.

"Starp ATD un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos noslēgtajos pasūtījuma līgumos nav ietverta pasūtītāja prasība autobusos, kā arī pārvadātāja valdījumā esošās publiskās, pasažieru apkalpošanai izmantojamās telpās, atskaņot radio. Līdz ar to attiecīgās izmaksas nevar tikt atzītas par pamatotām, jo tās nav tieši saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi, un tās netiks kompensētas," viņa teica.

Vienlaikus ATD kārtējo reizi uzsākusi sarunas ar autopārvadātājiem par maršrutu tīkla daļām, kurās ir pietiekama sabiedriskā transporta pieejamība, piedāvājot reorganizēt, sadalīt, saīsināt vai slēgt maršrutus, atsevišķas to daļas nododot plānošanas reģionu pārziņā.

Pēdējo mēnešu laikā direkcija atjaunojusi aktīvu dialogu ar autopārvadātājiem par efektīvāka maršruta tīkla izveidi, samazinot ar pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. Mēneša sākumā daļa pārvadātāju jau saņēma direkcijas priekšlikumus noteiktu maršrutu un reisu reorganizācijai.

Pagājušonedēļ ATD pārstāvji klātienē tikās ar AS "Nordeka" un AS "CATA" vadību, lai pārrunātu turpmāko rīcību pasažieru pārvadāšanai nepietiekamā finansējuma apstākļos. Tikšanās laikā tika panākta vienošanās par galvenajiem principiem maršrutu tīkla pārplānošanai, saskaņā ar kuriem ekspertu grupas no abām pusēm sagatavos konkrētus priekšlikumus reisu reorganizācijai. Izstrādātie priekšlikumi tiks apspriesti ar plānošanas reģioniem un pašvaldībām, meklējot labāko risinājumu tajos maršrutu posmos, kur starppilsētu pārvadājumus iedzīvotāji pēc būtības izmanto kā vietējās nozīmes pārvadājumus, pārvietojoties 20-30 kilometru robežās.

Pēc Maļuhas skaidrotā, pamatā satiksme tiks reorganizēta tajos virzienos, kur autobusi kursē biežāk nekā reizi stundā, izretinot reisu izpildes laikus tā, lai autobusu piepildījums un pārvadātāju ieņēmumi palielinātos. Plānots slēgt arī vismazāk noslogotos jeb tukšos autobusu reisus, kuros ieņēmumi no pārdotajām biļetēm nesedz pat pusi no reisa izpildes izmaksām. Tomēr maršrutos, kur pasažieriem nav pieejamas citas sabiedriskā transporta alternatīvas, turpinās kursēt arī mazāk noslogoti autobusi, nodrošinot iedzīvotājiem primāras pārvietošanās iespējas.

Šie pasākumi ļaus samazināt tukšo autobusu nobraukumu, palielinot kopējo autobusu un vilcienu piepildījuma procentu, jo daudzi autobusi tiks pārorientēti pasažieru pievešanai vilcienu stacijām. Turklāt skaidrāk tiks nodalīts starppilsētu un vietējais maršrutu tīkls. Tādējādi plānots efektivizēt autopārvadātāju darbību, taupot valsts budžeta līdzekļus, taču tai pat laikā būtiski neietekmējot sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamību un neradot sociālo spriedzi.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks Pilseta24.lv atzina, ka asociācija pārvadātajiem rekomendējusi konkrētās licences neiegādāties. "Ņemot vērā to, ka valsts mums samazina zaudējumu segšanai paredzēto finansējumu un pasažieru pārvadātājiem ir jāslēdz reisi, mēs šobrīd esam rekomendējuši uzņēmumiem atturēties no līgumu slēgšanas par licenču iegādi un radio pakalpojumu izmantošanas. Atvainojiet – mums naudas nav! Tajā pat laikā mums vēl ir jāsamazina gan maršrutu, gan reisu skaits. Mums svarīgāk ir nodrošināt pasažieriem pakalpojumu nekā klausīties radio".

Pašlaik – atskaņot autobusos radio vai nē, ir katra konkrēta uzņēmuma atbildība. Ošenieks sacīja, ka valstij ir jātiek skaidrībā vai sabiedriskajā transportā, tāpat arī birojos, mūzika ir papildus peļņas gūšanas avots vai nav. Pēc asociācijā klāstītā, pasažieris neizvēlās izmantot sabiedrisko transportu lai būtu iespēja paklausīties radio – sabiedriskais transports ir pārvietošanās iespēja. "No vienas puses valsts ir noteikusi, ka iedzīvotāju apziņošana notiek caur radio, no otras puses – šādā veidā tiek iekasēta nauda. Man tas liekas neloģiski! Protams – primāri ir valsts drošība. Es domāju par šo mēs vēl ilgi runāsim".

Arī pasažieru pārvadātāji atzīst, ka pagaidām licences radio atskaņošanai autobusos iegādāties neplāno. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)