Banner 980x90

"Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā" masveida atlaišanu nebūšot

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Medijos izskanējusī ziņa par darbinieku atlaišanu "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā" (DLRR) saistīta ar kāda Saeimas opozīcijas deputāta priekšvēlēšanas kampaņas sākumu un tam ir mērķis diskreditēt uzņēmumu, lai saņemtu balsis pašvaldību vēlēšanās 2017.gadā, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

Paziņojumā norādīts, ka gan Latvijas valdība, gan pilsētas dome un akcionāri atbalsta uzņēmumu tā investīcijās un jaunu pasūtījumu meklēšanā.

Ziņojumā arī teikts, ka iepriekšējos trijos gados DLRR ieguldīja lielas investīcijas darbgaldu modernizācijā, un vairs nav nepieciešams tik liels darbinieku skaits, kāds bija pie novecojušām iekārtām. Turklāt, tā kā tiek novērota DLRR viena darbības veida - dīzeļlokomotīvju remonta apjomu samazināšanās, šajā apakšvienībā notika neliela darbinieku skaita optimizācija.

Izdevumu optimizācijas nolūkā tika arī pieņemts lēmums aktīvāk izmantot ārpakalpojumus un atteikties no neprofila darbības veidiem, līdz ar to pilsētā radās jaunas darbvietas. Reorganizācija skāra arī rūpnīcas administratīvo aparātu.

"Masveida darbinieku samazināšana DLRR nav bijusi un netiek plānota," teikts ziņojumā biržai.

Uzņēmuma padome un valde, saņemot akcionāru pilnu atbalstu, izstrādā visus vajadzīgos pasākumus rūpnīcas pastāvīgai attīstībai grūtos makroekonomiskos un politiskos nosacījumos.

Kā ziņots, no šā gada marta no darba DLRR atlaisti vairāk nekā 80 darbinieki, turklāt pastāv bažas, ka optimizācijas dēļ šajā uzņēmumā notiks strādājošo masveida atlaišana, pirmdien, 30.maijā, vēstīja Latvijas Radio. Kopumā uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 cilvēku.

DLRR ir lielākais uzņēmums Baltijas valstīs, kas veic dzelzceļa ritošā sastāva kapitālo remontu, apkopi un modernizāciju, kā arī rezerves daļu ražošanu un remontu. Tas ir arī lielākais uzņēmums Daugavpilī, kas nodarbina ap 550 strādājošo. To atlaišana ir sākusies, taču ne masveidā, apliecinājis Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Daugavpils filiāles vadītājs Valērijs Kononovs. NVA šie strādnieki sākuši vērsties no marta.

DLRR konsolidētais apgrozījums pirmajā ceturksnī bija 2,3 miljoni eiro un tas ir par 37% mazāks nekā 2015.gada pirmajā ceturksnī, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga". Pērn pirmajā ceturksnī apgrozījums bija 3,6 miljoni eiro. DLRR koncerns pabeidza 2016.gada pirmo ceturksni ar zaudējumiem 0,96 miljonu eiro apmērā, bet pērn pirmajā ceturksnī DLRR zaudējumi bija 0,923 miljoni eiro.

Lielie zaudējumi saistīti ar objekta trūkumu, tāpēc pirmajā ceturksnī notika uzņēmuma izmaksu optimizācija, darbinieku skaita samazināšana un atteikšanās no nepelnošiem darbības veidiem. Pēc provizoriskām mārketinga prognozēm, uzņēmums tiks noslogots 2016.gada trešajā un ceturtajā ceturksnī, ņemot vērā izmaksu optimizāciju.

Pērn DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums bija 19,2 miljoni eiro un tas ir 4% samazinājums attiecībā pret 2014.gada apgrozījumu, teikts DLRR revidētajā konsolidētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts biržai "Nasdaq Riga". DLRR koncerns 2015.gadā cietis 2,5 miljonu eiro zaudējumus, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāki nekā 2014.gadā ciestie 1,1 miljona eiro zaudējumi.

Pagājušajā gadā DLRR koncerns eksportēja savu produkciju uz deviņām valstīm, kopējais eksporta apjoms bija 12 miljoni eiro. 2014.gadā eksporta apjoms bija 18 miljoni eiro. Galvenie eksporta virzieni 2015.gadā bija Eiropas Savienības (ES) valstis Igaunija, Polija un Lietuva, kā arī trešās valstis - Krievija, Baltkrievija, Uzbekistāna.

Lielie zaudējumi pērn saistīti galvenokārt ar projektu noslēgumu Krievijas rubļos, kā arī tā iemesla dēļ, ka DLRR nebija nodrošināts ar pasūtījumiem. Tāpēc, lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tika veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, kārtējo izdevumu samazināšana, skaidrots finanšu pārskatā.

Pērn tika veikta koncerna reorganizācija - tika izveidoti trīs meitasuzņēmumi: SIA "DL Lokomotīve", SIA "DL Metalworking", SIA "Loģistika". "DL Lokomotīve" veic ritošā sastāva un tā agregātu remontu, "DL Metalworking" nodarbojas ar rezerves daļu izgatavošanu, metālapstrādes un liešanas pakalpojumiem, bet "Loģistika" nodarbojas ar loģistikas pakalpojumiem un pakalpojumiem, saistītiem ar koncerna komunikāciju apkalpošanu un iekārtu kapitālo remontu. Jaunā struktūra sāka darboties no 2015.gada 1.aprīļa.

DLRR lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS "Skinest Rail", 25,27% akciju pieder Igaunijas AS "Spacecom", 15,37% - Igaunijas "LLC Lokomotiiv Investeeringuud", bet pārējiem akcionāriem - 11,39%.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)