Banner 980x90

Meklēs līdzekļus ES līdzfinansēto autoceļu sakārtoto posmu uzturēšanai

Vakar valdība nolēma virzīt papildu saskaņošanai jautājumu par līdzekļu piešķiršanu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansēto valsts galveno un valsts reģionālo autoceļu sakārtoto posmu ikdienas uzturēšanai 2012.gadā, kam nepieciešami 327 300 latu.

Nepieciešams vienoties, kur ņemt nepieciešamo finansējumu.

Ikdienas uzturēšanas gaitā 2012.gadā paredzēts veikt ikdienas uzturēšanas darbus ne tikai ES konsultanta - JASPERS - identificēto autoceļu posmu konkrētajās adresēs, bet ietvert nepieciešamos ikdienas uzturēšanas darbus visu ES līdzfinansēto projektu garumā, kas veicami atbilstoši valdības noteiktajām prasībām.

Savukārt segumu periodiskā atjaunošana plānota tikai tiem autoceļu posmiem, kur darbi ir veicami 2013.gadā, ņemot vērā, ka šāda rakstura darbu nobīde par vienu gadu nevar atstāt būtisku negatīvu ietekmi uz autoceļu posma kalpotspēju.

Papildu 2012.gada sezonā īpaša uzmanību plāno pievērst tiem posmiem, uz kuriem attiecas būvdarbu garantijas saistības.

Satiksmes ministrijas izstrādāto pasākumu īstenošanai 2012.gadā nepieciešami 327 300 latu. Segumu periodiskai atjaunošanai 2013.gadā nepieciešami 5 847 900 latu, tostarp pievienotās vērtības nodoklis. Plānotā summa noteikta, pamatojoties uz 2011.gada beigās un 2012.gada sākumā piedāvātajām vidējām būvdarbu cenām, ņemot vērā iespējamo cenu pieaugumu līdz 2013.gada būvsezonas sākumam. Faktiskās būvdarbu izmaksas noteiks konkurence, uzsver Satiksmes ministrijā.

Ikdienas uzturēšanas darbus paredzēts izdot izpildei noslēgtā ikdienas uzturēšanas darbu līgumā, slēdzot papildus vienošanos ar uzņēmēju. Autoceļu segumu periodiskās atjaunošanas darbu izpildi ir plānots uzdot Publisko iepirkumu likuma noteiktajā kārtībā.

Satiksmes ministrija skaidro, ka atbilstoši teorētiskajiem asfaltēto segumu starpremontu termiņiem, lai izbūvētā sega kalpotu projektā paredzēto laiku - vismaz 20 gadus - segumu periodiska atjaunošana ir jāveic ik pēc astoņiem līdz desmit gadiem, atkarībā no satiksmes slodzēm, laika apstākļiem un veikto būvdarbu kvalitātes.

Lai gan par finansējuma avotu ministrijām vēl jāvienojas, valdības sēdē tika nolemts sniegt atbildi Eiropas Komisijai (EK), ka attiecībā uz šo gadu risinājums tiks atrasts, bet nākamgad nepieciešamais finansējums tiks vērtēts nākamā gada budžeta kontekstā. Kā valdības sēdē skaidroja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, informācija EK jāsniedz līdz mēneša beigām.

Pamatojot nepieciešamību veikt uzturēšanas darbus, Satiksmes ministrijas pārstāve Inta Liepa norādīja, ka autoceļus vērtējuši EK eksperti, kuri nonākuši pie secinājuma, ka ES līdzfinansētajiem ceļiem nepieciešama uzturēšana. Tika uzdots sagatavot rīcības plānu, kā novērst gan konstatētās nepilnības, gan no nākamā gada turpināt ceļu uzturēšanu. Biznesa portālam "Nozare.lv" Liepa norādīja, ka daudzus posmus eksperti atzinuši par kvalitatīviem, taču ir daļa tādu, kur bojāts segums vai netiek tīrīti notekgrāvji.

To, ka šāds plāns jāizstrādā, lai nenāktos piedzīvot korekcijas sankcijas no EK puses, apstiprināja arī Finanšu ministrijas pārstāve, kliedējot premjera Valda Dombrovska (V) paustās bažas, vai Latvija nepārcenšas.

Liepa šodien valdības sēdē teica, ka ES līdzfinansēto autoceļu pārbaudes EK iniciēja, balstoties uz portāla "Delfi" komentāriem. Vēlāk gan sarunā "Nozare.lv" viņa precizēja, ka EK mēdz balstīties uz interneta portālu komentāriem, kas atspoguļo lietotāju viedokli par īstenotajiem projektiem, un šajā gadījumā EK pamatojusies uz informāciju no medijiem par autoceļu lietotāju viedokli par ceļu kvalitāti.

Kā viens no risinājumiem, lai šādas problēmas nākotnē nerastos, valdības sēdē tika minēts garāks garantijas periods, lai ilgāku laiku būtu būvnieku atbildība. Liepa teica, ka tagad garantijas pagarināts līdz pieciem gadiem. Iepriekš tas bijis trīs gadi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)