Banner 980x90

Magonis: Ķīnai ir interese vest kravas caur Latviju

Ķīnai ir interese vest kravas caur Latvijas ostām, taču piedāvājumam ir jābūt precīzam, piemēram, Latvija sevi pozicionē kā distribūcijas centrs Skandināvijas reģionam, kur kravas tiek apstrādātas, žurnāla "Kapitāls" jaunākajā numurā norāda "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) vadītājs Uģis Magonis.

Viņš arī norāda, ka Ķīnas virziens izskatās cerīgi, taču panākumi esot atkarīgi tieši no ekspeditoriem. "Starpposms, mēs kā dzelzceļš, arī tarifi, ir puslīdz zināmi, taču ir jābūt konkrētu kravu sūtītāju un nozares uzņēmēju interesei. "Process notiek, bet varbūt vēl komunikācija nav pietiekami aktīva," uzsver Magonis.

LDz šefs arī norāda, ka interesantas iespējas paveras it kā tradicionālajā virzienā Krievija-Eiropa. "Ukrainā notiekošais, protams, neiepriecina, bet neslēpšu - tas nozīmē arī, ka tās Krievijas kravas, kas agrāk plūda caur ostām Ukrainā vai, piemēram, maršrutā caur Ukrainu līdz Vīnei, nu meklē jaunus ceļus," uzsver Magonis.

Viņš arī norāda, ka Krievijai, Kazahstānai un Baltkrievijai ir kopīgs projekts Eiropas virzienā cauri Polijai, savukārt tajā ir dažādas neskaidrības saistībā ar privatizācijas procesiem. "Uz šī fona mēs vēl papildus izskatāmies interesanti," secina Magonis.

Viņš arī norāda, ka Latvijas ostām joprojām ir daudz jāstrādā savas modernizācijas labā. Piemēram, Rīgā esot viens no pasaulē modernākajiem minerālmēslu pārkraušanas termināļiem, taču par citām sadaļām "varam debatēt". Visvairāk dzelzceļš to jūtot ziemas mēnešos. "Ja to pašu ogļu pārkraušana būtu modernāka, visiem būtu vieglāk. Tā turklāt nav kaut kāda mūsu iegriba - arī dzelzceļi citur reģionā arvien vairāk interesējas par ostu pakalpojumu kvalitāti, jo nevienam dzelzceļam nav vajadzīga, piemēram, ilgstoša kravu drūzmēšanās," uzsver Magonis.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)