Banner 980x90

Latvijas vēlas stiprināt sadarbību ar Vāciju transporta un loģistikas jomā

Latvija vēlas padziļināti iepazīties ar Vācijas pieredzi, veidojot augsti konkurētspējīgu, multimodālu transporta un loģistikas infrastruktūru, kā arī valsts un privātā sektora ciešas mijiedarbības ietvaros nodrošinot pastāvīgu inovācijas un kompetenču attīstības procesu.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis, tad par to, otrdien, 22.jūlijā, Satiksmes ministrijā tiekoties ar Vācijas Federālo satiksmes un digitālās infrastruktūras ministru Aleksandru Dobrintu (Alexander Dobrindt), paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Tāpat Latvija aicina Vāciju paplašināt abu valstu tiešos transporta savienojumus, kā arī sadarboties Ķīnas–Eiropas sauszemes pārvadājumu koridora izveidē, veidot šī koridora atzaru uz Latviju kā platformu Skandināvijas tirgus apgādei.

Matīss skaidro: "Jau kopš Hanzas savienības ziedu laikiem Latviju un Vāciju ir vienojušas stipras transporta saites. Vācija ir Latvijas nozīmīgākais partneris RO-RO un konteineru jūras pārvadājumu jomā, un šo segmentu attīstība ir viena no Latvijas satiksmes nozares prioritātēm. Tāpat aktīvi sekojam Vācijas vadošo uzņēmumu panākumiem, attīstot Ķīnas-Eiropas sauszemes koridoru jeb Jauno Zīda ceļu. Mēs aicinām Vācijas partnerus izvērtēt iespēju veidot šo koridora atzaru uz Latviju kā loģistikas platformu Ziemeļvalstu tirgus apkalpošanai."

Satiksmes ministrs uzsvēra, ka Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis tai nodrošina iespēju kalpot kā loģistikas un distribūcijas centram ar spēju 24 stundu laikā nodrošināt piegādes Baltijā un 48 stundu laikā – visā Skandināvijā.

Matīss īpaši izcēla Latvijas labo sadarbību ar Vācijas uzņēmumu DB Schenker kā vieno no vadošajiem loģistikas spēlētājiem Latvijā. Ar šo kompāniju notiek cieša sadarbība attiecībā uz Ķīnas un Centrālāzijas tirgu apgūšanu. Tāpat Latvijā aktīvi darbojas DHL, kas ir nozīmīgs spēlētājs arī Eirāzijas mēroga piegāžu ķēžu pārvadīšanā. A.Dobrints uzsvēra Vācijas ieinteresētību dalīties savu loģistikas uzņēmumu pieredzē multimodālu loģistikas pakalpojumu attīstībā.

Puses uzsvēra abu valstu attīstītos jūras savienojumus. Latvija, sekojot Travemides ostas labajam piemēram, strādā pie līdzīgu intermodālu termināļu izveides Latvijas ostās, lai nodrošinātu plūstošus, intermodālus piegāžu ķēžu risinājumus, savienojot jūras un sauszemes pārvadājumu veidus. Svarīgs Latvijas partneris šajā procesā ir viens no pasaules lielākajiem prāmju operatoriem Stena Line, kas nodrošina regulāru satiksmi starp Latvijas ostām – Ventspili un Liepāju – un Travemindi.

Ministrs uzsvēra, ka viena no Latvijas prioritātēm ir Rail Baltica II projekts, kas nodrošinās Latvijas integrāciju Eiropas dzelzceļa infrastruktūrā. A.Dobrints uzsvēra, ka šis projekts ir ļoti svarīgs arī Vācijai. Tāpat A.Matīss informēja kolēģi, ka Eiropas Savienības TEN-T tīkla Baltijas-Ziemeļjūras koridorā ietvertajām Latvijas ostām ir iespēja pretendēt uz "Motorways of the Sea" programmas līdzfinansējumu, veidojot un attīstot jūras savienojumus ar Ziemeļvācijas un Zviedrijas ostām.

Puses atzīmēja veiksmīgo sadarbību aviācijā. Ļoti labi attīstās sadarbība starp Latvijas nacionālo aviokompāniju "Air Baltic" un Vācijas otro lielāko aviokompāniju "Air Berlin" (codeshare sadarbība), nodrošinot tiešos lidojumus starp Baltijas reģionu un piecām Vācijas lielākajām lidostām, kā arī ērtus savienojumus abu kompāniju lidojumu tīklos.

NATO nemilitāro kravu apkalpošanas kontekstā pēdējos gados Latvijā strauji attīstījusies kravu aviācija, tāpēc šobrīd aktīvi tiek meklēti jauni sadarbības partneri šī tirgus segmenta tālākai attīstīšanā. Šajā jomā Latvija īpaši ieinteresēta sadarboties ar Vācijas uzņēmumu DHL, kā arī iepazīties ar DHL Hub Leipzig sekmīgo pieredzi aviācijas loģistikas infrastruktūras attīstībā.

Tāpat puses pārrunāja aktuālo Eiropas Savienības transporta tematiku, īpaši ar 4. Dzelzceļa pakotni saistītos jautājumus, kā arī apmainījās ar pieredzi Eiropas ceļu nodevas jeb t.s. eirovinjetes ieviešanā. Puses bija vienisprātis, ka ceļu lietotājiem jāuzņemas lielāka loma ceļu infrastruktūras līdzfinansēšanā, lai nodrošinātu tās ilgtspēju un attīstību.

Matīss informēja kolēģi par Latvijas gatavošanos prezidentūrai ES Padomē nākamā gada pirmajā pusē un izteica uzaicinājumu A.Dobrintam kopā ar Vācijas loģistikas nozares pārstāvjiem piedalīties Latvijas prezidentūras ietvaros nākamā gada aprīļa beigās plānotajā Eiropas un Āzijas transporta ministru un nozares līderu konferencē, kas būs veltīta Eirāzijas multimodālo transporta koridoru attīstībai.

Abu valstu transporta ministru sarunā piedalījās Vācijas Federālās satiksmes un digitālās infrastruktūras ministrijas parlamentārā sekretāre Doroteja Bēra, CDU/CSU Bundestāga frakcijas spīkers satiksmes un digitālās infrastruktūras jautājumos Ulrihs Lange, Latvijas Republikas vēstniece Vācijā Elita Kuzma, Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš un Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)