Banner 980x90

"Laima": Krievijas tirgū veikalu plaukti "kļuvuši brīvāki"

AS "Laima" saistībā ar Krievijas un Ukrainas attiecību saasināšanos pagaidām neizjūt ekonomiskas grūtības eksporta tirgos, tieši pretēji - pēc dažu konkurentu aiziešanas no minētajiem tirgiem uzņēmums izmanto izdevību paplašināties, šogad Krievijā plānojot 30% eksporta pieaugumu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Laimas" mātesuzņēmuma "NP Foods" valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

"Pēdējā laikā jūtam, ka Krievijā plaukti "kļuvuši brīvāki", jo, pateicoties saspīlētajai situācijai, no tirgus aizgājis viens otrs starptautisks spēlētājs, līdz ar to mums paveras vēl plašākas tirdzniecības iespējas," sacīja Gulbis.

Viņš atzina, ka Ukrainas un Krievijas saldumu ražotāji "Laimai" neesot konkurenti, jo uzņēmums šajos tirgos startē augstākā kvalitātes un cenu kategorijā nekā vietējie ražotāji.

"Šajos tirgos katrs strādā savā segmentā, un augstākās kategorijas cenu grupā konkurence ir mazinājusies. Turklāt "NP Foods" iepriekš izveidojis ilgtermiņa sadarbību ar vairumtirgotājiem Krievijā, kuri savukārt spējuši izveidot stabilu pieprasījumu pēc "Laimas", "Selgas" un "Guttas" produktiem. Potenciāls joprojām ir liels, un šogad plānojam eksportu palielināt arī uz Centrālā reģiona un Pievolgas veikalu tīkliem, kopumā Krievijā sasniedzot 30% pieaugumu," sacīja Gulbis.

Jautāts, kā produkcijas cenu Krievijā un Ukrainā ietekmē aizvien krītošais rubļa un grivnas kurss, viņš atzina, ka Austrumu reģiona tirgos ar šo apstākli jārēķinās laicīgi.

"Dažu kapeiku svārstības uz vienu vai otru pusi biznesu neietekmē. Turklāt uzņēmējiem, kuri pieredzējuši iepriekšējās krīzes un strādā Krievijas, Ukrainas un arī Baltkrievijas tirgos, laicīgi nepieciešams diversificēt riskus. Jāizsaka vien cerība, ka neveidosies politiski šķēršļi jebkādu ekonomisku sankciju veidā," norādīja Gulbis.

Viņš arī sacīja, ka kopumā "NP Foods" grupas eksports 2014.gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar 2013 gada pirmo ceturksni, pieaudzis par 35%.

"Rezultāti sasniegti, pateicoties eksporta pieaugumam tieši uz Krieviju, kur apjoms pieaudzis divas reizes, līdz ar to atjaunojām pirmskrīzes pozīcijas. Tāpat eksporta tirgos veiksmīgs bijis sadarbības projekts maizes cepumu ražošanā ar Norvēģijas uzņēmumu "Kavli", kur ir sešas reizes lielāks pārdošanas apjoms nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī, kad sākām ražošanu pēc "Kavli" pasūtījuma," atzina "NP Foods" vadītājs.

Patlaban "Laimas" ražotie saldumi ir pieejami lielākajos Krievijas veikalu tīklos "Auchan", "Okei","7 kontinents", "X5 Retail", "Diksi", "Lenda", "Semja, "Azbuka vkusa", "Stokcmann", "Netto", "Kesko".

Jau vēstīts, ka marta sākumā sakarā ar saspīlēto politisko situāciju Krievijā un Ukrainā, vietējās valūtas grivnas un Krievijas rubļa straujo kritumu vairāki Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumi apturēja piegādes Ukrainai un samazināja piegādes Krievijai.

Savukārt jau iepriekš Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure prognozēja, ka notikumi saistībā ar Ukrainas un Krievijas attiecībām negatīvi ietekmēs Latvijas pārtikas ražotājus, īpaši saistībā ar sadarbības partneru maksātspēju. Līdz ar to krīzes ieilgšanas gadījumā valdībai vajadzētu apsvērt iespēju atbalstīt eksportētājus.

Tikmēr ES ārlietu ministri vienojušies par starptautisko finanšu sankciju ieviešanu pret 33 Krievijas un Krimas amatpersonām, bet ekonomiskās sankcijas pagaidām netiek ieviestas.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)