Banner 980x90

Katru otro pārdošanā strādājošo mēģina pārvilināt cits uzņēmums

Saskaņā ar Latvijā vadošā interneta personāla atlases uzņēmuma CV-Online Latvia veikto pētījumu, gandrīz katrs otrais pārdošanā strādājošais jeb 45% aptaujāto pēdējā gada laikā saņēmuši darba piedāvājumu no cita uzņēmuma, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv pavēstīja CV-Online Latvia mārketinga un komunikācijas vadītāja Krista Roziņa.

Savukārt gandrīz katrs ceturtais respondents atzinis, ka saņēmis darba piedāvājumu pārdošanas / klientu apkalpošanas jomā tieši no konkurējošā uzņēmuma.

"Pārdošanas un klientu apkalpošanas jomas profesionāli ir nemainīga vērtība. Jau vairākus gadus tā ir pieprasītākā profesija. Šobrīd līdz ar valsts ekonomikas izaugsmi uzlabojusies arī situācija darba tirgū, tāpēc, saasinoties konkurencei, uzņēmumi ir gatavi pat tādiem darbinieku piesaistīšanas veidiem kā pārvilināšana, nereti piedāvājot 20-30% augstāku atalgojumu. Darbinieks, kurš tiek pārvilināts uz citu uzņēmumu, pašreizējā darbavietā var justies nenovērtēts, nepietiekami atalgots, bez pietiekamas motivācijas un skaidras karjeras perspektīvas," norāda CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš.

Pētījuma dati parāda, ka gandrīz 40% respondentu, kuri šobrīd strādā pārdošanā/ klientu apkalpošanas jomā, pašreizējā darbavietā nejūtas profesionāli novērtēti no vadības puses.

Kā galvenos motivējošos faktorus strādāt šajā jomā respondenti min pašu procesu, kas saistīts ar klientu piesaisti, preču/ pakalpojumu pārdošanu, darījumu slēgšanu, to norādījuši 38% respondentu. Tāpat arī 28% no šajā nozarē strādājošajiem min, ka tā ir izdevība pilnveidot komunikācijas prasmes. Bet tikai katrs piektais jeb 20% aptaujāto atzinuši, ka tā ir arī laba iespēja nopelnīt. Starp motivējošiem faktoriem retāk respondenti norādījuši, piemēram, svešvalodu pielietošanu, iespēju doties komandējumos, elastīgu darba laiku, profesionālu un patīkamu darba kolektīvu un citus faktorus.

Pēdējā gada laikā atalgojuma pieaugumu saņēmuši vairāk nekā 35% aptaujāto. To kopumā veido lielāka pamatalga un/vai papildu bonusi. Vairāk nekā 64% atalgojums nav pieaudzis, turklāt 12% respondentu norādījuši, kas tas pat ir samazinājies.

CV-Online Latvia septembrī veica pētījumu par pārdošanas/ klientu apkalpošanas profesijā strādājošajiem. Pētījums norisinājās interneta vidē, kopumā aptaujājot 3272 respondentus – 65% sievietes un 35% vīriešus, vecumā no 18 līdz 55 un vairāk gadiem.

No visiem aptaujātajiem 1313 šobrīd strādā pārdošanas/klientu apkalpošanas jomā, kas arī sniedza par to detalizētākas atbildes. Turpretī vairāk nekā 60% respondentu, kuri šobrīd šajā jomā nestrādā, norādīja, ka apsver iespēju nākotnē strādāt pārdošanā/ klientu apkalpošanā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)