Kā pareizi iesākt dienu? 8 rīta rituāli labam noskaņojumam

Mēs dzīvojam diezgan saspringtā laikā, kad lielākā daļa no mums strādā aptuveni 40 stundas nedēļā. Lai pareizi izplānotu savu laiku un sadalītu enerģiju visas dienas garumā, ir nepieciešams pievērst uzmanību saviem ikrīta rituāliem. Tas, ko mēs darām no rīta, var būtiski ietekmēt mūsu garastāvokli un labsajūtu, un veidu, kā tiek veikti ikdienas darbi. Piedāvājam iepazīties ar astoņiem rīta rituāliem, kas palīdzēs pozitīvi ietekmēt dienu un samazināt stresa līmeni.

1. Celies pēc iespējas agrāk

Savlaicīgai dienas uzsākšanai ir daudz priekšrocību. Ceļoties agrāk, tev ir iespēja pievienot savai dienai vēl vismaz papildu stundu. Tas ir lielisks veids, kā bez steigas izbaudīt mieru un klusumu. Vai nav skaisti malkot tēju vai kafiju, skatoties, kā uzlec saule? Turklāt rīti daudziem cilvēkiem ir dienas produktīvākā daļa. Izmanto šo laiku, lai izveidotu dienas plānu un noskaņotos gaidāmajiem darbiem. Celšanās agrāk par citiem sniegs tev ne tikai gandarījuma sajūtu, bet arī dos papildu laiku, lai sekotu citiem rīta rituāliem.

2. Izkustini savu ķermeni

Tā kā miega laikā ķermenis ir praktiski nekustīgs astoņas deviņas stundas, tad pamostoties daudziem cilvēkiem rodas stīvuma sajūta. To ir iespējams viegli atrisināt, iekļaujot savos ikrīta rituālos dažādas fiziskās aktivitātes. Pamēģini veikt dažus stiepšanās vai jogas vingrinājumus vai dodies patīkamā skrējienā pa parku. Tas palīdzēs uzlabot tavu imūnsistēmu, palielinās skābekļa plūsmu ķermenī un smadzenēs, kas savukārt nodrošinās tev pacilātu garastāvokli, uzlabos radošās spējas un sniegs enerģijas lādiņu produktīvai dienai. Svarīgākais to ir darīt katru rītu, lai justu izmaiņas.

3. Dzer siltu ūdeni ar citronu

Pamostoties no rīta, ir ieteicams kafijas vai tējas vietā izdzert glāzi silta ūdens, kam pievienota citrona vai laima šķēlīte. Saskaņā ar Ajūrvēdas mācību, pirmais, ko tu izdzer no rīta, nosaka visu tavas dienas gaitu. Izvēloties siltu citrusaugļu ūdeni, tu ne tikai stimulē kuņģa-zarnu trakta darbību, bet arī iegūsti vitamīnu un minerālvielu daudzumu, kas uzlabo gremošanas procesus. Šis rīta rituāls palīdz arī kontrolēt svaru. Tāpat citrona sula izvada no ķermeņa toksīnus un uzlabo imūnsistēmu. Ja nepatīk izteikta citrona garša, ūdenim var pievienot medu vai ingveru.

4. Ieturi veselīgas brokastis

Lielākā daļa uztura ekspertu uzskata, ka brokastis ir svarīgākā dienas ēdienreize, jo tās sniedz organismam uzturvielas, kas nepieciešamas normālas tā veiktspējas nodrošināšanai. Iekļaujot brokastis savā rīta rituālā, tu vari palielināt savu produktivitāti, koncentrēšanās spējas un, iespējams, pat zaudēt svaru. Svarīgākais ir lietot veselīgu uzturu, kas sniegs labumu gan tavam ķermenim, gan prātam.

5. Uzlabo savu asinsriti

Izmēģini vienu no senajām Ajūrvēdas praksēm, kas palīdzēs uzlabot asinsriti un atbrīvoties no mirušajām ādas šūnām. Izvēlies vidēja stingruma ķermeņa suku un sāc masējošām kustībām attīrīt savu ādu. Atceries, ka ādai šajā procesā ir jābūt sausai! Sāc attīrīt ādu no tās vietas, kur atrodas tava sirds, tad pakāpeniski virzies uz rokām, kājām un citām ķermeņa daļām. Pēc tam, kad pabeigsi šo procesu, nomazgājies dušā un iesmērējies ar ķermeņa losjonu, lai saglabātu ādas elastību. Šāda veida sausā ādas attīrīšana var palīdzēt iegūt gludāku ādu un noteikti liks justies tev labāk.

6. Izsaki pateicību un smaidi

Bieži vien mēs nepiedomājam, kā tas ir – pamosties un būt pateicīgam par to, ka vienkārši esam dzīvi. Katru rītu pirms celšanās sāc smaidīt un atkārto skaļi – "Esmu pateicīgs par šo dienu" – un tu redzēsi, kā mainīsies tava diena. Šāda veida pateicības izteikšana un smaidīšana, pamostoties no rīta, var palīdzēt tikt galā ar depresiju un nemieru. Kad mēs smaidām, mūsu organismā izdalās laimes hormoni (serotonīns, dopamīns, endorfīns), kas var uzlabot garastāvokli, atslābināt ķermeni un palēnināt sirdsdarbību.

7. Klausies mūziku vai audiogrāmatu

Savu mīļāko dziesmu vai pacilājošas mūzikas klausīšanās no rītiem var tiešā veidā ietekmēt mūsu noskaņojumu. Šī nodarbe var uzlādēt emocionāli un palīdzēt sagatavoties jaunai, aizraujošai dienai. Atkarībā no dienas pienākumiem un plāniem tu vari pielāgot mūzikas žanrus, ar kuriem vēlies sākt savu dienu. Vēl viens lielisks iedvesmas avots no rītiem ir laba audiogrāmata. To klausoties, tu vari stimulēt iztēli, uzlabot savas fokusēšanās spējas un gūt iedvesmu.

8. Izmēģini meditāciju

Iekļaujot savā ikrīta rituālā dažas meditācijas prakses, ir iespējams trenēt savu prātu un emocijas, kas savukārt var ietekmēt to, kā mēs reaģējam uz izaicinājumiem visas dienas garumā. Tāpat meditācijas laikā ir iespējams noteikt savu dienas gaitu. Ja tev ir skaidrs, kā pavadīsi savu dienu, vai sapratīsi, ko tu vēlies izjust vai sasniegt, tas palīdzēs tev pieņemt skaidrus lēmumus.  Atceries, ka nav viena pareiza veida, kā meditēt. Nav nepieciešams sēdēt lotosa pozā vai izmēģināt specifiskas meditācijas metodes. Pietiks arī ar to, ka apsēdīsies kādā sev ērtā vietā un uz dažām minūtēm aizvērsi acis. Pat vienkārša klusuma baudīšana var sniegt pozitīvu efektu. Galvenais ir "attīrīt prātu", noņemt spriedzi un palikt mierīgam.