Banner 980x90

Iedzīvotājiem svarīgi, ka tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji ir godīgi eiro ieviesēji

Jaunākie tirgus un sabiedriskās domas pētījuma centra "SKDS" dati 2014.gada janvāra vidū rāda, ka 56% aptaujāto respondentu uzskata, ka uzņēmumi eiro ieviesuši godīgi, tādējādi vairojot sabiedrības uzticību godīgai komercpraksei, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja pārstāvis.

Tostarp 67% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. Lielākā daļa iedzīvotāju norādījuši, ka izvēles gadījumā starp vairākiem tirgotājiem vai pakalpojumu sniedzējiem, iedzīvotāji izvēlētos to uzņēmēju, kurš ir iesaistījies iniciatīvā "Godīgs eiro ieviesējs".

Tirgus un sabiedriskās domas pētījuma centra "SKDS" janvāra vidū veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijas iedzīvotājiem ir ļoti svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojuma sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. 67% aptaujāto respondentu šo aspektu norādīja kā ļoti svarīgu, savukārt 25% kā drīzāk svarīgu. Tikai 3% aptaujāto respondentu atzina, ka viņiem nav nemaz svarīgi, vai pakalpojuma sniedzējs un tirgotājs ir godīgs eiro ieviesējs.

Tostarp, aplūkojot respondentu atbildes dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās, redzams, ka tieši sievietēm (73% aptaujāto respondentu) ir svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. Arī gados jaunākajiem Latvijas iedzīvotājiem, t.i. no 18 līdz 24 gadiem, un iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem ir svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. Turklāt 44% aptaujāto iedzīvotāju norādīja, ka izvēles gadījumā starp vairākiem tirgotājiem vai pakalpojuma sniedzējiem, iedzīvotāji izvēlētos tieši to uzņēmēju, kurš ir iesaistījies iniciatīvā "Godīgs eiro ieviesējs".

"Arī mūsu novērojumi "Latvijas Pastā" rāda, ka klientiem apliecinājums par uzņēmuma iesaisti iniciatīvā "Godīgs eiro ieviesējs" ir ļoti būtisks. Jau iepriekš uzsvērām, ka eiro ieviešana Latvijā no katra uzņēmēja puses būs attieksmes vērtējums pret savu klientu: vai mēs cienām savu klientu un vai uzskatām viņu par svarīgu. No 2014. gada sākuma, uzsākot latu maiņu pret eiro 302 pasta nodaļās, par šī uzskata pareizību pārliecinājāmies arī praktiski. Jāsaka, ka būt godīgam eiro ieviesējam ir patīkami, jo esam pilnīgi patiesi pret saviem klientiem un tādu pašu attieksmi saņemam arī no viņiem," uzsver VAS "Latvijas Pasts" valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs.

Latvijas iedzīvotāji, vērtējot, cik gan godīgi vai negodīgi uzņēmumi Latvijā ieviesuši eiro norāda, ka teju vai visi uzņēmumi ir bijuši godīgi (56% aptaujāto respondentu). Savukārt 24% aptaujāto norādījuši, ka tikai puse uzņēmumu ir bijuši godīgi. Tostarp 12% aptaujāto respondentu norādījuši, ka visi uzņēmumi, ar kuriem saskārušies, bijuši negodīgi.

"Iniciatīvai "Godīgs eiro ieviesējs" ir pievienojušies vairāk kā 1 200 uzņēmumi, kas, cienot savus klientus, eiro ieviešanu neizmanto nepamatotai cenu celšanai. LTRK uzdevums ir būt par ekonomikas virzītāju, atbalstīt uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošanu un aizstāvēt Latvijas uzņēmumu saimnieciskās intereses. Līdz ar to ir nepieciešams, lai arī tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji aktīvi iesaistās šajos procesos, kā rezultātā kopīgiem spēkiem mēs spētu īstenot ne tikai šo iniciatīvu, bet arī veicināt valsts ekonomisko izaugsmi," norāda LTRK priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)