Banner 980x90

"Elkor": aizvien vairāk sievietes iedvesmu pirkumiem smeļas internetā

Lai arī joprojām nemainīgi veikali ir galvenā vieta, kur sievietes rod iedvesmu apģērba iegādei, tomēr manāmi pieaug tendence apģērbu un aksesuāru iegādei iedvesmu smelties internetā, liecina Elkor veiktā iedzīvotāju aptauja.

Svarīgākais kritērijs jauna apģērba iegādei ir krāsa un apģērba modelis, kam seko cenas un kvalitātes attiecība, kā arī atlaides un īpašie piedāvājumi, ko nodrošina tirdzniecības vietas.

Iepazīstoties ar veikalos pieejamo piedāvājumu, iedvesmu jauna apģērba iegādei gūst 74% pētījuma respondenšu. Par 8%, salīdzinot ar 2012.gadā veikto pētījumu, palielinājusies iepirkšanās internetā, tādēļ varam apgalvot, ka gandrīz trešā daļa (31%) Latvijas sieviešu savas garderobes papildināšanai iedvesmojas no internetā pieejamajiem resursiem. 18% sieviešu idejas smeļas modes un stila žurnālos, bet 11% - no ģimenes locekļiem vai draugiem. Interesanti, ka pieaugusi arī sociālo tīklu loma apģērbu iegādē - tur iedvesmu jauniem pirkumiem gūst 10% respondenšu, kas ir par 3% vairāk nekā iepriekšējā aptaujā.

"Lai arī aizvien populārākas kļūst dažādas interneta vietnes, piemēram, Pinterest, kurās sievietes var smelties iedvesmu savas garderobes papildināšanai, tomēr joprojām veikali ir tā vieta, kur sievietes, atnākot, ieraugot un uzmērot, rod iedvesmu jaunu apģērbu iegādei. Tas tirgotājiem liek nepārtraukti domāt gan par apkalpošanas kvalitātes uzlabošanu, gan preču sortimenta papildināšanu veikalos, sniedzot klientiem labāko iespējamo iepirkšanās pieredzi," norāda Gunārs Vizulis, Elkor valdes loceklis.

Zīmīgi, ka tieši meitenes vecumā no 15-19 gadiem, biežāk kā citās vecuma grupās, iedvesmu gūst internetā (63%), no ģimenes un draugiem (34%) un sociālajos tīkos (19%), kamēr modes un stila žurnālos iedvesmu vairāk smeļas sievietes vecumā no 20-29 gadiem (24%). Pētot piedāvājumu veikalā, iedvesmu pirkumiem rod 80% sieviešu vecumā no 30-39 gadiem un 78% vecumā no 50-74 gadiem.

"Priecājamies redzēt, ka arī aptaujas rezultāti uzrāda tos pašus kritērijus, pēc kādiem mēs atlasām preces mūsu veikalu sortimentam - galvenokārt kvalitātes un cenas attiecība. Tas nozīmē, ka arvien vairāk sieviešu Latvijā novērtē apģērba un aksesuāru kvalitāti. Pēc tieši tādiem pašiem kritērijiem izvēlējāmies arī mūs jaunākās pavasara/vasaras kolekcijas apģērbus, par kuriem jau esam saņēmuši atzinīgus vārdus no mūsu pircējiem," stāsta Gunārs Vizulis, Elkor valdes loceklis.

Interesanti, ka kā galveno kritēriju, izvēloties jaunu apģērbu, 71% respondenšu norādījušas jaunā apģērba krāsas un modeļa atbilstību viņu gaumei. Zīmīgi, ka 64% aptaujāto norādījušas cenas un kvalitātes attiecību kā svarīgu izvēles kritēriju, kas ir par 5% vairāk, nekā 2012.gada aptaujā. 63% pievērš uzmanību preces cenai, bet 60% - atlaidēm un īpašiem piedāvājumiem. 44% aptaujāto, kā svarīgu kritēriju jauna apģērba izvēlei, norādījušas arī praktiskumu un funkcionalitāti, savukārt mazāk būtiska ir pirkuma ilgmūžība un atbilstība jaunākajām modes tendencēm - šos faktorus norādījušas attiecīgi 12% un 11% sieviešu.

Elkor iedzīvotāju aptauja veikta sadarbībā ar OMD Snapshots, aptaujājot 503 sievietes vecumā no 15-74 gadiem no Rīgas, citām Latvijas pilsētām un lauku rajoniem.

Par uzņēmumu:

Elkor ir 100% Latvijas uzņēmums, kas dibināts 1989.gadā Rīgā. Elkor mazumtirdzniecības tīkla veikali piedāvā elektronikas preces, apģērbus un apavus sievietēm, vīriešiem un bērniem, preces sportam un tūrismam, bērnu preces, pārtiku, interjera priekšmetus.

Tāpat uzņēmums sniedz tehnikas servisa un apkopes pakalpojumus. 2013. gadā Elkor apgrozījums sasniedza 55 miljonus latu, savukārt nodokļu maksājumi pārsniedza 10 miljonus latu. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 750 darbinieku.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)