Banner 980x90

Eksperts: dzelzceļš Latvijā ir aizpagājušā gadsimta dzelzceļš

Dzelzceļš, kuru patlaban Latvijā lietojam, ir pagājušā vai pat aizpagājušā gadsimta dzelzceļš, intervijā "Rietumu Radio" sacīja transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

"Latvijā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu ir ielaisti, un problēma ir tehniskajā nodrošinājumā," sacīja Linkaits. "Ja Latvijā būtu moderns vagonu parks, pārvadājumi pa dzelzceļu būtu iekšējo pasažieru pārvadājumu mugurkauls."

Kā norāda Linkaits, Eiropā vērojama dzelzceļa renesanse un dzelzceļa pārvadājumi attīstās, pamazām izspiežot aviopārvadājumus. Šāda tendence vērojama gan Vācijā, gan Francijā, gan Spānijā, gan Itālijā.

Dzelzceļa attīstību veicina arī kopējā Eiropas Savienības politika, kas veicina videi draudzīgākus pārvadājumus, un "dzelzceļa pārvadājumi, nenoliedzami, ir videi draudzīgāki nekā pārvadājumi aviācijā vai pa autoceļiem", sacīja Linkaits.

Tendences visā Eiropā ir vienādas, un jautājums ir par pieejamiem līdzekļiem, lai varētu nodrošināt civilizētus, mūsdienām atbilstošus pasažieru pārvadājumus, sacīja Linkaits.

Eksperts norāda, ka Nacionālajā attīstības plānā ir paredzēti gan "Rail Baltica" pasākumi, gan dzelzceļa modernizācija un pamazām tie tiek arī īstenoti, gan ar nelielu kavēšanos, "kā tas mūsu valstī ir pieņemts".

Viņš saskata iespēju, ka nākotnē tiktu atjaunoti dzelzceļa pasažieru pārvadājumi uz visām lielākajām pilsētām Latvijas reģionos un tie varētu notikt pietiekami lielā apjomā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)