Banner 980x90

Direkcija: vairums pārvadātāju atteiksies no radio klausīšanās

Lielākā daļa pasažieru pārvadātāju visticamāk atteiksies no radio atskaņošanas autobusos, pilsētas informācijas portālam Pilseta24.lv atzina Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.

Valsts finansējums sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai pēdējo četru gadu laikā ir ievērojami sarucis – līdz ar to licenču iegāde radio izmantošanai autobusos būtu papildu slogs jau tagad sarežģītā finansiālā situācijā esošajiem autopārvadātājiem. "Autobusu parki vairāku gadu garumā centušies optimizēt savu saimniecisko darbību un ietaupītos līdzekļus novirzīt maršrutu tīkla saglabāšanai. Diez vai uzņēmumi, kuri pēdējos gadus ir balansējuši uz iztikas minimuma robežas, uzņemsies šīs papildu izmaksas. Domājams, ka lielākā autopārvadātāju daļa no radio klausīšanās autobusos vispār atteiksies," sacīja Maļuha.

ATD gan aicina ievērot likumību un, atbilstoši tiesiskajam regulējumam, vai nu iegādāties licenci vai atteikties no radio atskaņošanas autobusos.

Direkcija vēl nav pieņēmusi lēmumu par to, vai iekļaut licenču iegādi attaisnotajos izdevumos - kas tiek finansēti no valsts budžeta dotācijas, jo diskusija par radio klausīšanās licenču iegādi vēl turpinās. Ja tiks pieņemts lēmums, ka autopārvadātājiem licences tomēr nav jāiegādājas, tad šis jautājums vienkārši "atkritīs".

Licenču iegādes izmaksas katram pārvadātājam var būt ļoti atšķirīgas – tas tieši atkarīgs no autobusu parku lieluma un autobusu skaita tajos.

Pārvadātāju asociācija rekomendē licences neiegādāties

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv atzina, ka asociācija pārvadātajiem rekomendējusi konkrētās licences neiegādāties. "Ņemot vērā to, ka valsts mums samazina zaudējumu segšanai paredzēto finansējumu un pasažieru pārvadātājiem ir jāslēdz reisi, mēs šobrīd esam rekomendējuši uzņēmumiem atturēties no līgumu slēgšanas par licenču iegādi un radio pakalpojumu izmantošanas. Atvainojiet – mums naudas nav! Tajā pat laikā mums vēl ir jāsamazina gan maršrutu, gan reisu skaits. Mums svarīgāk ir nodrošināt pasažieriem pakalpojumu nekā klausīties radio".

Pēc viņa teiktā, pasažieru pārvadātāji nav veikuši aprēķinus cik uzņēmumam varētu izmaksāt licenču iegāde. "Mums šī licenču iegādes prasība šķiet absurda, tāpēc mēs nekādos aprēķinos arī netaisamies iedziļināties. Ja raidorganizācijas jau ir samaksājušas par apraidi publiskajā telpā, mēs uzskatam par nepamatotu maksas pieprasīšanu arī vēl no uzņēmumiem. Tā jau mēs varam diskutēt līdz bezgalībai, kas tas nemaksā neko, vai maksā tikai latu, bet pasažieru pārvadātājiem šie "viena lata" maksājumi salasās tik daudz, ka beigās ir miljoni. Protams, katrs uzņēmums var pats izvēlēties, jo asociācija nevar koriģēt uzņēmumu saimniecisko darbību, bet rekomendācijas mēs esam devuši".

Pašlaik – atskaņot autobusos radio vai nē, ir katra konkrēta uzņēmuma atbildība. Ošenieks sacīja, ka valstij ir jātiek skaidrībā vai sabiedriskajā transportā, tāpat arī birojos, mūzika ir papildus peļņas gūšanas avots vai nav. Pēc asociācijā klāstītā, pasažieris neizvēlās izmantot sabiedrisko transportu lai būtu iespēja paklausīties radio – sabiedriskais transports ir pārvietošanās iespēja. "No vienas puses valsts ir noteikusi, ka iedzīvotāju apziņošana notiek caur radio, no otras puses – šādā veidā tiek iekasēta nauda. Man tas liekas neloģiski! Protams – primāri ir valsts drošība. Es domāju par šo mēs vēl ilgi runāsim".

Tāpat viņš vērsa uzmanību uz to, ka mūziķi pašlaik ir savā ziņā priviliģēti. "Kāpēc ir jāizceļ viena nozare?! Tad jau, ja pasažieris ir labi apkalpots autobusā, aizejot uz darbu viņš to veic ļoti labi, tad kāpēc darba devējam nav jāmaksā pasažieru pārvadājuma uzņēmumam par to, ka darbinieks patīkami braucot ar autobusu uz darba vietu, pēc tam darbā var pienācīgi veikt savus darba pienākumus".

Neatklāj kuri uzņēmumi iegādājušies licences

Biedrības "Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība" (LaIPA) Mārketinga vadītāja Natālija Angelovska Pilseta24.lv teica, ka iepriekš biedrība saņēmusi pretenzijas no uzņēmumiem, kuru vārdi minēti saistībā ar nepieciešamo licenču iegādi. Tādēļ viņa neatklāja kuras pasažieru pārvadājumu kompānijas ir iegādājušās nepieciešamās licences, lai autobusos drīkstētu atskaņot radio. Vienlaikus viņa norādīja, ka tostarp ir dažas autobusu kompānijas, bet lielākoties licences iegādājas uzņēmumi, kas pasažierus pārvadā ar taksometriem un mikroautobusiem. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)