Banner 980x90

Cīnoties par ietekmi tirgū, arvien vairāk portālu apvienojas zem viena domēna

Lai palielinātu interneta auditoriju, arvien vairāk uzņēmumu apvieno savas mājaslapas zem viena domēna, izmantojot subdomēnus. Šī tendence ir skaidrojama ar cīņa par ietekmi tirgū, taču īstermiņā reklāmas ienākumus nepalielinās, norāda aģentūras LETA aptaujātie eksperti.

Pēc tam, kad "Tvnet", nopērkot portālu "Apollo", apvienoja abus zem viena domēna - "Tvnet", līdzīgi rīkojušies arī citi mediju uzņēmumi. To vidū sabiedrisko mediju - Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas (LTV) - portāli, izmantojot subdomēnus, pieejami zem domēna "Lsm.lv". Līdzīgu soli spēris arī mediju uzņēmums "Modern Times Group" (MTG), izvietojot savu kanālu - TV3, TV6, LNT, TV5, 3+, "Kanāls 2" - zem domēna "Skaties.lv".

Jau kādu laiku izklaides portāls "Dievietei.lv" pēc tā iegādes pievienots ziņu portāla domēnam "Focus.lv", un tamlīdzīgi.

Eksperti skaidro, ka domēnu apvienošana ir stāšanās pretī lielākiem portāliem ar apjomīgāku auditoriju - ne tikai Latvijas, bet arī starptautiskā mērogā -, lai iegūtu lielāku ietekmi un pievērstu reklāmas aģentūru uzmanību. Tajā pašā laikā šāda apvienošana uzreiz nenesīs arī lielākus ienākumus.

Interneta pētījumu un konsultāciju uzņēmuma "Gemius Latvia" vadītāja Linda Egle aģentūrai LETA stāstīja, ka portāli cīnās par auditorijas apjomu un augstāku vietu apmeklētāko interneta lapu topā, kas nodrošina lielāku ietekmi. Tomēr tas vēl nenozīmē lielākus reklāmas ienākumus, jo katra portāla auditoriju joprojām ir iespējams vērtēt arī atsevišķi, kam reklāmas devēji pievērš uzmanību.

Egle gan norāda, ka ilglaicīgā periodā tas maina interneta lietotāju paradumus - ja sākumā lapas apmeklētājs automātiski izvēlēsies sev jau ierasto interneta vietnes adresi, tad redzot, ka tā aizved pie citas - kopējā domēna - ar laiku izmantos jau to.

Arī Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes loceklis Arnis Ozols norādīja, ka šāda portālu domēnu apvienošana zem viena negarantē lielākus reklāmas ieņēmumus. Tā ir drīzāk "emocionāla" mērošanās auditorijas lielumā ar citiem tirgus spēlētājiem. Viņš uzsver, ka Latvijas tirgus ir salīdzinoši mazs, un tādā veidā apvienotie domēni iegūst lielāku ietekmi.

Egle arī skaidro, ka domēnu apvienošana patlaban ir iecienīta ne tikai Latvijā, bet visā Centrālajā un Austrumeiropā, lai cīnītos ar lielajiem vispasaules zīmoliem.

Viņa norāda, ka šāda tendence varētu turpināties, taču neprognozē, kādi zīmoli Latvijā vēl varētu nonākt zem viena domēna. Tas esot atkarīgs no dažādu uzņēmumu pārpirkšanas un apvienošanās, kas nav prognozējami. Kā piemēru viņa minēja "Apollo" iegādi un apvienošanu ar "Tvnet", kas bijis negaidīts notikums.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)