Banner 980x90

"Balta" nevēlas tirgū cīnīties ar pakalpojumu cenu

Apdrošināšanas sabiedrība "Balta" nevēlas tirgū cīnīties ar cenu, bet gan būt inovatīvs un efektīvs uzņēmums, kas attīsta apdrošināšanas produktus ar plašāku segumu un izvērstu atbalstu klientiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Baltas" valdes priekšsēdētājs un PZU Grupas ārvalstu operāciju vadītājs Bogdans Benčaks.

"Balta" necīnīsies ar cenu, jo cenu kari ietekmē visus - gan apdrošināšanas sabiedrības, gan arī klientus. Ja koncentrēsimies uz cenu, pakalpojuma kvalitāte būs zemāka, un to nevēlamies pieļaut. Mēģināsim attīstīt produktus ar plašāku segumu, piedāvāsim atbalstu, kā arī koncentrēsimies uz inovatīviem produktiem," sacīja Benčaks. Viņš vērsa uzmanību, ka "Baltas" mātessabiedrībai PZU ir plaša pieredze un "Baltas" darbinieki ir Latvijas tirgū labākie profesionāļi. Šī kombinācija noteikti dos rezultātus, pārliecināts apdrošināšanas sabiedrības vadītājs.

PZU par "Baltas" īpašnieku kļuva pērn, no RSA grupas iegādājoties Latvijas apdrošināšanas sabiedrību "Balta", Lietuvas sabiedrību "Lietuvos Draudimas AB", "Codan Forsikring" Igaunijas filiāles biznesu un Polijas uzņēmumu "Link4". Savukārt šā gada sākumā PZU pārdeva savu Lietuvas uzņēmumu "PZU Lietuva" Norvēģijas apdrošinātājam "Gjensidige".

Benčaks atzina, ka PZU darījums ar RSA bija plats solis, lai padarītu PZU grupu par patiešām starptautisku uzņēmumu. "Pēc darījuma ar RSA esam apdrošināšanas sabiedrība numur viens Lietuvas tirgū ar vairāk nekā 30% tirgus daļu," sacīja uzņēmuma pārstāvis. Kopējā "Baltas" un "PZU Latvija" tirgus daļa Latvijā esot vairāk nekā 25%, savukārt Igaunijā PZU un Igaunijas "Codan" filiāle kopā ieņem ceturto pozīciju.

Pēc RSA aktīvu iegādes PZU bija jāatsakās no uzņēmuma "PZU Lietuva", jo "PZU Lietuva" un "Lietuvas Draudimas" kopējā tirgus daļa Lietuvā veidoja vairāk nekā 40%, un dažos biznesa segmentos kopējā tirgus daļa veidoja dominējošu pozīciju. Saskaņā ar Lietuvas konkurences uzrauga lēmumu PZU bija pienākums atdalīt daļu biznesa. Izanalizējot situāciju, PZU nolēma pārdot uzņēmumu "PZU Lietuva", izņemot "PZU Lietuva" filiāles Latvijā un Igaunijā. "PZU Lietuvas" Latvijas filiāle kļūs par "Baltas" daļu. Savukārt "PZU Lietuva" Igaunijas filiāle turpmāk būs "Lietuvas Draudimas" filiāle Igaunijā, skaidroja Benčaks.

Paredzēts, ka PZU Lietuvā iegādātā apdrošināšanas sabiedrība saglabās nosaukumu "Lietuvas Draudimas", Igaunijā uzņēmums strādās ar nosaukumu PZU, bet Latvijā "Balta" saglabās savu līdzšinējo vārdu. Benčaks skaidroja, ka "Baltas" zīmols Latvijā ir labi pazīstams un nav nekāda pamata mainīt Latvijas iedzīvotājiem labi zināmu zīmolu. "Nedaudz mainījām logo, un tagad "Baltai" ir jauns logo, kas simbolizē modernu, godīgu un inovatīvu uzņēmumu un norāda uz tā piederību PZU grupai," paskaidroja "Baltas" valdes priekšsēdētājs.

Benčaks uzsvēra, ka "Baltai" ir jābūt tirgus līderim, taču izaugsmei jābūt peļņu nesošai. "Mūsu plāns ir, lai "Balta" pēc saplūšanas ar "PZU Latvija" Latvijas tirgū būtu apdrošināšanas sabiedrība numur viens," sacīja "Baltas" vadītājs.

Pērn "Balta" strādāja ar zaudējumiem. Benčaks skaidroja, ka pērn stratēģisku lēmumu dēļ tika veikta norakstīšana, tika aizvērti daži projekti, un tam bija negatīva ietekme uz rezultātu. Taču "Baltai" pagājušajā gadā bija izaugsme, tās tehniskais rezultāts bija pozitīvs. Pamatdarbība, apdrošināšanas darbība pērn bija peļņu nesoša. Turklāt apdrošināšanas sabiedrības zaudējumi pērn bija par 50% mazāki nekā 2013.gadā.

Patlaban tiek gatavota biznesa stratēģija, kas tiks pabeigta jūnija beigās. Tomēr jau tagad ir skaidrs, ka "Baltai" ir jākoncentrējas uz inovācijām un darbības efektivitāti. "Balta" nekonkurēs ar cenu, tā koncentrēsies uz klientu vajadzībām. Piedāvāsim inovatīvus produktus," sacīja Benčaks.

"Balta" sākusi informācijas kampaņu, kuras vēstījums ir, ka "Balta" ir palīgs stresa situācijās. "Baltas" produkti nodrošinās klientiem drošības sajūtu, proti, ja kaut kas notiek, klienti var būt mierīgi. Protams, negadījumu situācijās ir stress, taču "Baltas" pienākums ir klientam, kurš samaksājis par apdrošināšanas pakalpojumu, atvieglot stresa situāciju, cik vien tas ir iespējams. Manuprāt, tas ir kas jauns tirgū," sacīja "Baltas" valdes priekšsēdētājs.

"Balta" attīstīs produktus, piedāvājot ne tikai apdrošināšanu, bet plašu risinājumu klāstu potenciālu problēmu gadījumā. Polijā PZU piedāvā programmu "PZU palīdzība", kas ir plaša palīdzības programma ceļu satiksmes negadījumu situācijās un mājokļa problēmu gadījumos. "Baltas" jaunā komunikācijas kampaņa ir pirmais solis, lai izmantotu mātessabiedrības pieredzi, kā sniegt atbalstu klientiem, skaidroja "Baltas" valdes priekšsēdētājs.

Polijā PZU ir universāls apdrošinātājs. Arī "Balta" būs universāls apdrošinātājs, kas nodrošina īpašu piedāvājumu privātpersonām un strādā, lai būtu pirmā izvēle biznesa klientiem, paskaidroja "Baltas" vadītājs.

"Balta" saglabās savu filiāļu tīklu reģionos, jo uzskata tās par savu priekšrocību apdrošināšanas tirgū.

2014.gada jūnija beigās par "Baltas" akcionāru kļuva PZU grupa. 2014.gadā PZU grupa strādāja ar 2,968 miljardu zlotu jeb 725,87 miljonu eiro peļņu. PZU grupas bruto parakstīto prēmiju apmērs 2014.gadā sasniedza 16,885 miljardus zlotu jeb 4,129 miljardus eiro. Ukrainā un Baltijas valstīs parakstīto bruto prēmiju apmērs pērn veidoja 4,2% no PZU grupā parakstīto prēmiju kopapjoma. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu īpatsvars ir audzis, un tas saistīts ar PZU grupas paplašināšanos Baltijā. Pieaugums gaidāms arī 2015.gadā, jo 2014.gadā dati par PZU iegādātajām apdrošināšanas kompānijām ietverti tikai par periodu pēc šo apdrošinātāju iegādes. PZU akcijas tiek kotētas Varšavas fondu biržā.

"Balta" pagājušo gadu noslēdza ar 1,056 miljonu eiro zaudējumiem. Salīdzinājumā ar 2013.gadu zaudējumi ir samazinājušies - 2013.gadā "Balta" strādāja ar 2,247 miljonu eiro zaudējumiem.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)