Banner 980x90

ATD: pasažieru pārvadājumu vienota plānošana mazinās politikas ietekmi

Izveidojot Sabiedriskā transporta padomi, kura atbildēs par visiem vietējiem un starppilsētu pārvadājumiem un kurā būs pārstāvēti gan visi reģioni, gan valsts puse, tiks nodrošināta vienāda pieeja visos reģionos sabiedriskā transporta plānošanai, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Autotransporta direkcijā (ATD).

Tādējādi arī tikšot pārņemta labā prakse no tiem reģioniem, kas spēj sabalansēt valsts budžeta iespējas ar sabiedriskā transporta pieejamības nodrošināšanu.

Kā uzsver direkcijā, pārvadātājiem ir jāņem vērā tas, ka pārvadājumu izmaksas aug, pasažieru skaits samazinās un valsts budžets nevar atļauties tik dāsnu finansējumu kā "treknajos" gados. Līdz ar to reģioniem bija un ir jābūt gataviem pārmaiņām, pielāgojoties esošajiem ekonomiskajiem rādītājiem.

"Ir plānošanas reģioni, kuri izprot situācijas nopietnību un ir veikuši nepieciešamās darbības, lai iekļautos pieejamā finansējuma apjomā, pierādot, ka tas ir iespējams," uzsver direkcijā.

ATD speciālisti, analizējot reģionu sniegtos datus, ir novērojuši (it īpaši krīzes laikā), ka katrs plānošanas reģions strādā citādāk, katram ir savi avansēšanas un dotācijas izmaksāšanas principi, katram savi tarifu veidošanas principi, katrs pa savam ir uztvēris nepieciešamību pārskatīt maršrutu tīklus (objektīvā nepieciešamība - iedzīvotāju kļūst mazāk, subjektīvā nepieciešamība - nepietiekams dotāciju apjoms).

Vienota plānošana valstī nodrošināšot vienādu attieksmi maršrutu plānošanā pret visiem valsts iedzīvotājiem, noņemot vai mazinot politiskā faktora ietekmi un atstājot tikai ekonomisko.

Direkcijā gan uzsver, ka minētajā problēmjautājumā tieši iesaistītās puses ir valdība, kura lemj par finansējuma piešķiršanu, un reģioni, kuri šo finansējumu saņem. Autotransporta direkcija (ATD) patlaban nav iesaistīta vietējo pārvadājumu plānošanā, un šis jautājums ir tikai daļējā tās kompetencē.

Vienota maršrutu tīkla pārzināšana ļaušot izveidot vienotu un izmaksu efektīvu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Tiks nodrošināta pārvadājumu apjoma sabalansēšana ar valsts budžetā pieejamo finansējumu, efektivizētas administratīvās procedūras un ieviesta vienota pieeja pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta līdzekļu izlietošanas uzraudzības procesiem.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)