Banner 980x90

Aptauja: katra otrā iedzīvotāja komunālo pakalpojumu rēķini neatbilst reālajai situācijai

53% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka viņu dzīvokļa vai mājas komunālo pakalpojumu rēķini (ūdens, gāze, siltums) neatbilst reāli patērētajiem resursiem. Pusi no aptaujātajiem, saņemot rēķinu, neapmierina tam pievienotā samaksa par ūdens un citiem zudumiem kopējā tīklā, gandrīz trešdaļu (31%) - nepietiekama informācija par rēķina veidošanu un ceturto daļu - nepieciešamība katru mēnesi iesniegt skaitītāju rādītājus, liecina pēc "Lattelecom" pasūtījuma veiktās sabiedriskās domas aptauja.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja aptaujas veicēji, pilsētu iedzīvotāji biežāk ir neapmierināti ar komunālo pakalpojumu rēķinam pievienoto samaksu par ūdens un citiem zudumiem kopējā mājas tīklā, kā arī nepietiekamu informāciju par rēķina veidošanu.

Savukārt lauku reģionu iedzīvotājus vairāk nekā pilsētu iedzīvotājus neapmierina tieši kļūdas aprēķinos par ūdens, gāzes vai siltuma patēriņu. Aptaujas dati liecina, ka 41% aptaujāto nav izpratnes par to, kādēļ iedzīvotājam ir jāmaksā par zudumiem kopējā ūdens/ siltuma apgādes tīklā.

"Veikt precīzākus skaitītāju nolasījuma mērījumus, sastādīt detalizētākus rēķinus un operatīvāk novērst zudumus kopējā namu apsaimniekotāja tīklā, tādējādi samazinot komunālo pakalpojumu izmaksas, ļauj telemetrijas pakalpojums. Tas ļauj sekot līdzi komunālo pakalpojumu patēriņam un palīdz izprast rēķinu veidošanos, savukārt komunālo pakalpojumu sniedzēji ar telemetrijas palīdzību spēj ātrāk identificēt bojājumu vietas un sekot līdzi resursu izlietojumam, kā arī plānot darbu un resursus," skaidro "Lattelecom" Biznesa klientu daļas direktors Gusts Muzikants.

Lielākoties iedzīvotāji nepievērš uzmanību tam, cik lielu daļu viņu rēķinā sastāda maksa par siltuma un ūdens koplietošanas namu apsaimniekotāja kopējā tīklā. Tomēr katrs piektais ir pārliecināts, ka koplietošanas ūdens un apkure sastāda līdz 10% no viņu patēriņa, savukārt 16% respondentu uzskata, ka namu apsaimniekotāja piestādītajā rēķinā pat 30% un vairāk sastāda pakalpojumu koplietošanas izdevumi.

Centralizētu un automatizētu datu nolasīšanu un pārsūtīšanu elektroniskai datu apstrādei nodrošina telemetrijas pakalpojums. Tas ļauj automātiski nolasīt ūdens un apkures patēriņu dzīvoklī, ēkas pagrabā vai infrastruktūras mezglos, kā arī ļauj veikt ūdens spiediena mērījumus, temperatūras un mitruma rādījumu nolasi, un redzēt iekārtu darbības informāciju.

Telemetrijas pakalpojumus namu apsaimniekotājiem piedāvā Latvijā lielākais elektronisko pakalpojumu sniedzējs Lattelecom.

 src=

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)