Banner 980x90

Kam pievērst uzmanību, lai nepārmaksātu par elektrību

Pārmaksāšana par precēm un pakalpojumiem bieži rodas tieši tāpēc, ka patērētāji nav iedziļinājušies pakalpojuma būtībā, izvērtējuši dažādus variantus un lēmumu pieņēmuši steigā. Bieži tā ir arī nezināšanas vaina, ka tiek pārmaksāts par preci vai pakalpojumu, kuru tikpat labā kvalitātē varētu iegūt lētāk, piemēram, par elektrību.

Elektrība ir viens no pakalpojumiem, bez kura nevaram iztikt, bet tas nenozīmē, ka jāsamierinās ar tādiem rēķiniem, kādus atsūta. Brīvais elektroeneģijas tirgus ļauj katram izvēlēties, no kā un par kādu cenu iegādāties elektrību. 

Kādiem faktoriem pievērst uzmanību un kā izvēlēties tirgotāju, lai nepārmaksātu par elektrību?

Salīdziniet tirgotāju piedāvātos elektrības tarifus

Jau vairākus gadus Latvijā darbojas brīvais elektroenerģijas tirgus, kas ļauj tirgotājiem savā starpā konkurēt un piedāvāt patērētājiem elektrības piegādes pakalpojumus. Lai nepārmaksātu par elektrības piegādi, elektrības tarifi ir jāsalīdzina un jāizpēta gan to nosacījumi, gan cenas. Parasti ir pieejami gan fiksētie, gan elastīgie elektrības tarifi, kas ļauj katram patērētājam atrast tieši savām vajadzībām piemērotāko risinājumu. Fiksētie elektrības tarifi būs piemērotāki tiem, kuri vēlas paredzamas izmaksas, bet elastīgie elektrības tarifi būs aktuāli tiem, kuri gatavi riskēt un pirkt elektrību par biržas cenām, kas ļauj ietaupīt, ja pielāgo cenu svārstībām arī savu patēriņa dinamiku.

Pārliecinieties, ka pakalpojums atbilst jūsu vajadzībām
Elektrības tirgotāju piedāvājumi jāizvērtē arī savu vajadzību kontekstā. Katrai mājsaimniecībai un uzņēmumam elektrības patēriņa jautājumos vajadzības atšķiras, tāpēc ir būtiski saprast, vai pakalpojums, par kuru maksājat šobrīd, patiešām atbilst tam, kas jums nepieciešams, vai tas atbilst reālajam elektrības patēriņam. Varbūt cits tarifs un piedāvājums būtu daudz izdevīgāks un atbilstu tieši jūsu elektrības lietošanas paradumiem un apjomam?

Pārbaudiet, vai nemaksājat par jaudu, kuru neizmantojat
Viena no rēķinā iekļautajām pozīcijām ir par to, ka objektam tiek nodrošināts noteikts jaudas pieslēgums. Šī maksa jāveic neatkarīgi no tā, cik daudz elektrības mēnesī patērējat. Bieži vien patērētāji nav pamanījuši, ka viņu īpašumam tiek nodrošināts lielāks jaudas pieslēgums, nekā vispār ir nepieciešams. Par to ik mēnesi tiek pārmaksāts. Noteikti jāpaseko šai pozīcijai un jāpārliecinās, ka pieslēguma jauda ir pielāgota reālajām vajadzībām. Nepieciešamības gadījumā jāsazinās ar AS Sadales tīkls un jāveic izmaiņas pieslēgumā, samazinot arī rēķinu.

Izpētiet, kādas pozīcijas iekļautas elektrības rēķinā
Summa, kas redzama elektrības rēķinā, parasti veidojas no trīs galvenajām komponentēm – elektroenerģijas kopējās cenas, pārvades un sadales sistēmas pakalpojuma izmaksām un obligātā iepirkuma un jaudas komponentes. Dažas no šīm pozīcijām ir konstantas, bet citas iespējams izmainīt, mainot savu izvēlēto pakalpojuma veidu, pieslēguma jaudu un patēriņa apjomu. Izpratne par to, kādas pozīcijas iekļautas rēķinā, kādas ir iespējas tās mainīt, samazinot rēķina kopējo summu, dod patērētājam iespēju pieņemt pārdomātus lēmumus attiecībā uz izmantotajiem elektroenerģijas piegādes pakalpojumiem un neuzķerties uz tirgotāju mārketinga trikiem, kam nav reāla finansiālā pamatojuma. 

Vai neizvēlaties esošo pakalpojumu tikai pieraduma pēc?
Vai kopš elektroenerģijas tirgus atvēršanās jūs vispār esat izskatījuši iespēju, ka varētu izvēlēties arī cita tirgotāja piedāvājumu? Vai esat iepazinušies ar alternatīviem piedāvājumiem un salīdzinājuši tos ar savām vajadzībām? Gudrs patērētājs izpēta, salīdzina, nepieņem lēmumu steigā, ir informēts par savām iespējām, nevis akli turpina maksāt (varbūt pat pārmaksāt) par pakalpojumu tikai pieraduma un ērtību pēc, neskatoties uz to, ka tas varbūt īsti vairs neatbilst reālajām vajadzībām.

Vēl daži aspekti, ko izvērtēt, pirms izvēlēties elektrības tirgotāju:
• cik ilgā laikā jāapmaksā elektrības rēķins;
• kā notiek izmaiņas līgumā un līguma laušana;
• cik ērta ir saziņa ar tirgotāju;
• vai tiek nodrošināta individuāla pieeja klientu vajadzībām;
• kāda ir tirgotāja reputācija un uzticamība.

Apzināties, ka pārmaksājat par pakalpojumu, protams, nav patīkami, tomēr labāk to konstatēt ātrāk un atrast risinājumus, kā situāciju mainīt. To var darīt, nomainot pakalpojuma un pieslēguma veidu, izvēloties citu elektroenerģijas tirgotāju, kā arī mainot savus elektrības lietošanas paradumus. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)