Ko darīt, lai Jaunā gada mērķi piepildītos?

Jaunā gada sākums ir ideāls laiks, lai pāršķirtu jaunu lappusi un nostādītu dažādus mērķus. Tas ir kā jauns sākums, kad atbrīvoties no sliktiem ieradumiem, iesākt jaunas rutīnas un augt gan emocionāli, gan fiziski.  

Diemžēl mērķus nostādīt ir daudz vieglāk, nekā realizēt, un janvāra beigās daudzi jau ir padevušies un zaudējuši motivāciju. Lai ar Jums nenotiktu tāpat, sniedzam ieteikumus, ko darīt, lai Jaunā gada mērķi piepildītos.

Izveidojiet konkrētu darāmo darbu sarakstu
Ja jūs sākat darboties, lai sasniegtu mērķus, taču neesat izveidojis plānu, jūs ātri vien padosieties. Kad cilvēkam nav plāna, dažādi šķēršļi un grūtības šķiet nepārvaramas.

Sākumā pierakstiet savus mērķus un izveidojiet sarakstu ar darbiem, kas jums jāpaveic, lai sasniegtu konkrēto mērķi. Tāpat šajā sarakstā atzīmējiet ikvienu iedomāto šķērsli, kas jums varētu šajā procesā traucēt. Zinot konkrētus mērķus un darāmo darbu sarakstu, kā arī grūtības, ar kurām varētu saskarties, jūs būsiet labāk sagatavojies un spēsiet profesionāli pārvarēt itin visu, kas stāsies jūsu ceļā. 

Sāciet ar maziem soļiem
Iemesls, kādēļ Jaunā gada mērķi piedzīvo neveiksmi, ir tas, ka cilvēki mēdz uzņemties pārāk daudz. Jums jāapzinās savas spējas, nekādā gadījumā nedrīkst novērtēt sevi par augstu. Tā vietā koncentrējieties uz nelieliem soļiem, kas palīdzēs sasniegt lielākus mērķus. Daži ieteikumi:
• ja esat nolēmis noskriet maratonu, sākumā apmēram divas reizes nedēļā skrieniet nelielas distances;
• ja jums ir, piemēram, patēriņa kredīts internetā, kuru vēlaties atmaksāt, negaidiet, kad sakrāsiet visu summu, bet regulāri maksājiet mazas summas;
• ja vēlaties ēst veselīgāk, sākumā aizstājiet dažus no jūsu iecienītajiem neveselīgajiem gardumiem.

Lai gan sākums var šķist pārāk lēns un neefektīvs, tieši nelielas pārmaiņas rada ilgtermiņa paradumus un palielina iespējamību, ka mērķi tiks sasniegti.

Meklējiet stabilu atbalstu
Stabils atbalsts no tuvākajiem cilvēkiem var palīdzēt saglabāt motivāciju un gribasspēku mērķa sasniegšanai. Paskaidrojiet tuviem draugiem vai ģimenei, kādi ir jūsu mērķi, un lūdziet viņiem palīdzēt mērķu sasniegšanas procesā. Vēl labāk – iesaistiet šos cilvēkus procesā, piemēram, ja esat apņēmies zaudēt lieko svaru, dodieties sportot kopā ar cilvēkiem, kas vienmēr jūs atbalstīs. Tas radīs vēlmi turpināt un pierādīt citiem, ka jūs to varat.

Meklējiet iedvesmu
Pirmajās dienās, kad strādāsiet pie savu mērķu sasniegšanas, jūs noteikti jutīsieties pārliecināts un ļoti motivēts sasniegt itin visu. Tā kā vēl nebūs nekādu šķēršļu vai darbības neradīs jums diskomfortu, mērķu sasniegšana šķitīs ļoti viegls process. 

Reālo situāciju jūs apzināsieties vien tad, kad, piemēram, lai zaudētu lieko svaru, uz sporta zāli nāksies doties 6 no rīta. Tad prieks un motivācija zudīs. Saskaroties ar šādiem mirkļiem, atgādiniet sev, kādēļ jūs to darāt. Meklējiet iedvesmu, jo tieši tas jums palīdzēs brīžos, kad vēlēsieties padoties.