Kā ziemā justies labāk – daži padomi, kas var palīdzēt arī jums

Ziema ir pārbaudījums ne tikai mūsu fiziskajam ķermenim, bet arī emocionālajam līdzsvaram, ko ietekmē gaismas trūkums, laika apstākļi, kas bieži ir apmākušies un nemīlīgi. Tas pat optimistiskākajos prātos var radīt nomācošas un drūmas domas, radīt vēlēšanos ietīties siltā segā un pārlaist šo gadalaiku. Turklāt vēl šajā laikā piezogas slimības un vārgums, biežāk izjūtams nogurums. 

Kā mazināt šos ziemas blakusefektus un justies labāk? Lūk, dažas idejas, kā savā ikdienā ar paradumiem un dažādām metodēm varat uzlabot gan pašsajūtu, gan darbaspējas, gan imunitāti.

Neaizmirstiet par fiziskajām aktivitātēm
Ziemā bieži vien cilvēkiem strauji samazinās aktivitāšu daudzums. Tam par attaisnojumu tiek izmantots aukstais un nepatīkamais laiks, kā dēļ negribas iet ārā, nav vēlmes doties skriet, ja līdz šim tas ir darīts. Loģiski, ka, samazinoties aktivitātēm, palielinās nogurums, miegainība, klāt nāk kāds lieks kilograms, kas arī sāk bojāt noskaņojumu. Ziemā nevis jāatsakās no fiziskajām aktivitātēm, bet gan jāpielāgo tās šī brīža iespējām. Ja nav vēlmes doties ārā, varat apmeklēt nodarbības sporta centrā, iegādāties abonementu baseina apmeklējumam, kaut vai mājās sākt vingrot uz paklājiņa. Jebkura izkustēšanās būs laba un sniegs pozitīvu ietekmi uz pašsajūtu, izskatu un darbaspējām. 

Papildus uzņemiet D vitamīnu
Gan Latvijā, gan citās Ziemeļeiropas valstīs iedzīvotājiem ir problēmas ar D vitamīnu organismā. Pat 80% iedzīvotāju ir D vitamīna deficīts, kas īpaši par sevi liek manīt ziemā. D vitamīns ir nozīmīgs tieši imunitātes darbībā, arī nervus sistēmai un daudziem citiem procesiem. Nogums, nomāktība un bieža slimošana var būt arī sekas tam, ka trūkst D vitamīna. Tāpēc ziemā vajadzētu ik dienu uzņemt D vitamīnu mākslīgā veidā. Aptiekās pieejami daudzi un dažādi D vitamīna preparāti gan pieaugušajiem, gan bērniem. Ārsti īpaši iesaka gada tumšajā sezonā D vitamīnu uzņemt bērniem un senioriem, gan tiem, kuriem ir liela fiziskā un garīgā slodze.

Ienesiet mājās vairāk gaismas
Gaisma ir viens no labsajūtas avotiem, tāpēc, ja tās nav pietiekami ārā, tad jārada vairāk gaismas pašiem savā mājā. Varat izmantot vairāk apgaismojuma telpās, sakarināt gaismas virtenes, iedegt sveces. Kā arī papildināt interjeru ar gaišiem elementiem, kas kopumā padarīs telpu gaišāku un patīkamāku. Protams, izmantojot papildu gaismas avotus, vienmēr jāatceras par ugunsdrošību.

Sagādājiet kvalitatīvu ziemas apģērbu, apavus
Lai ziemā būtu patīkamāk atrasties ārā, izbaudīt dabu un arī mazinātu iespēju saslimt, ir būtiski nodrošināties ar kvalitatīvu un laika apstākļiem piemērotu ziemas apģērbu un apaviem. Jāizvēlas vēju, mitrumu un aukstumu necaurlaidīgas virsdrēbes un kvalitatīvi ziemas apavi. Neaizmirstiet arī par termoveļu un kobinezona biksēm, kas nav domātas tikai bērniem, arī pieaugušajiem tās būs ļoti noderīgas, lai varētu siltumā un sausumā izbaudīt ziemu.

Atrodiet ziemai piemērotu hobiju
Ja vairums iemīļoto nodarbju ziemā īsti nav iespējams īstenot, tad var būt tā, ka rodas vairāk brīvā laika, ko ziemā pavadīt uz dīvāna, ļaujoties nomāktībai. Lai tā nenotiktu, varat atrast jaunu hobiju kaut vai uz pāris mēnešiem, lai dažādotu savu laika pavadīšanu un gūtu patīkamas emocijas, kas vienmēr ir ļoti labs ieguvums.