Kā gulēšanu padarīt ciešamu karstā laikā?

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Pienākot vasarai, mēs priecājamies par sauli, garajām dienām un siltumu, taču, kā vēsta teiciens, "laba daudz nevajag". Arī karstums sev līdzi nes problēmas, piemēram, daudzi no mums ļoti siltās naktīs ir nelaimīgi, jo gulēšana karstumā it nemaz nav patīkama. Ja neguļat viens, šādos gadījumos priecājaties par divguļamās gultas izmēru vai arī apsveriet tādas iegādi (starp citu, plaša gultu izvēle pieejama interneta veikalā 220.lv), jo tajā brīdī neviens nealkst gulēt otra apskāvienos. Tad visas segas tiek vai nu noliktas malā, vai arī nomainītas pret ļoti plānu gultas veļu. Taču ir vēl vairāki paņēmieni, kā gulēšanu vasaras naktīs padarīt baudāmāku. 

Nodrošini gaisa plūsmu telpā. Labākais veids, kā panākt, lai telpā cirkulē gaiss, – atvērt logu. Pat atverot to pavisam nedaudz, tu ļausi svaigam gaisam ieplūst istabā. Ja tev ir jumta logs, pamēģini to atvērt, lai karstais gaiss celtos uz augšu un aizplūstu prom no telpas. Lai arī ventilators ir populārs veids kā atvēsināties, nereti šīs ierīces ir skaļas un vienkārši pūš karsto gaisu pa istabu, to nepadarot vēsāku.

• Sasaldē savu spilvendrānu. Lai arī tas var izklausīties dīvāni, šī ir noderīga tehnika gadījumos, kad naktī ir ļoti augsta gaisa temperatūra. Ieliec savu spilvendrānu ledusskapī vai saldētavā stundu pirms gulētiešanas. Protams, neaizmirsti to ielikt maisiņā. To pašu iespējams izdarīt arī ar zeķēm un pidžamu. 

• Ēd agri. Ja telpās ir ļoti silts, prātīgi ieturēt vieglu maltīti, turklāt darīt to vairākas stundas pirms došanās pie miera. Kad ēdiens tiek pārstrādāts, ķermeņa temperatūra kļūst augstāka, kā arī organisms būs darba režīmā. Tā rezultātā, ēdot neilgi pirms miega, aizmigt būs daudz grūtāk. 

• Nomaini matrača pārvalku. Labs veids, kā panākt, lai gulēšana būtu patīkamāka, ir piemērota matrača pārvalka/palaga izmantošana. Mūsdienās veikalos ir iespējams iegādāties matračus, kuru materiāls palīdz regulēt temperatūru, elpo un ātri žūst. 

Izmanto kokvilnas gultas veļu. Šo padomu to noteikti jau esi dzirdējis. Ir grūti iedomāties vēl kādu dabīgo audumu, kas tik labi elpotu un padarītu gulēšanu karstā laikā ciešamāku. Kokvilnas spilvendrānas, palagi un segas pārvalki ir lieliska izvēle gan karstā, gan aukstā laikā. Tāpat arī šī paša auduma pidžamas ir noderīgas, ja naktī gaisa temperatūra ir diezgan augsta. 

• Noskalojies aukstā dušā. Mazgāšanās vēsā ūdenī tieši pirms miega pazeminās ķermeņa temperatūru, kā arī ļaus tev mierīgi aizmigt un pamosties pilnā gatavībā jaunai dienai. Ja tev šāda ideja nepiesaista, vari aplikt aukstā ūdenī samērcētu dvieli ap kaklu vai uzlikt uz galvas. Izņēmuma gadījumos, kad ir ļoti karsti, palīdzēt var arī gulēšana vēsā un nedaudz mitrā t-kreklā. 

 Aizvelc aizkarus. Ja tava guļamistaba atrodas ēkas pusē, kurā iespīd pēcpusdienas un vakara saule, tu noteikti zini, cik kaitinoši ir tas, ka tieši dienas otrajā pusē telpa uzkarst, naktī neļaujot mierīgi gulēt. Šādos gadījumos centies neturēt atvērtus aizkarus, lai saules gaisma vismaz daļēji tiktu bloķēta un tik ļoti neuzsildītu istabu. 

• Dzer daudz ūdens. Vasaras laikā mēs daudz svīstam, tādēļ ūdens ir jādzer ne tikai tad, kad atrodamies ārpus telpām, bet arī esot mājās. Vienmēr turi pa rokai glāzi ar ūdeni, arī nakts laikā, lai varētu padzerties, kad tas nepieciešams. 

• Kompakti mati. Ja tev ir pusgari vai gari mati, pastāv iespēja, ka arī tu karstā laikā piedzīvo īstas mocības, jo galvas rota karstumu pastiprina vēl vairāk. Tādēļ, lai to novērstu, centies matus sataisīt zirgastē vai copē.