7 ieteikumi, kā samazināt izdevumus par pārtiku

Produktu iegāde, maltīšu ieturēšana ārpus mājas un citi ar ēdienu saistīti izdevumi veido lielu mūsu ikmēneša budžeta daļu, un atšķirībā no televīzijas, Spotify vai Netflix abonementa, vai sporta zāles apmeklēšanas, mēs no pārtikas nevaram atteikties, jo ēšana ir viena no cilvēka pamatvajadzībām. Tomēr, rīkojoties gudri un pārdomāti, mēs varam samazināt šos izdevumus. Turpinājumā apkopoti septiņi veidi, kā to izdarīt. 

Iepērcies gudrāk
Iemācies atšķirt, kad veikalos pieejamas patiešām labas atlaides un akcijas un kad tās tikai tādas šķiet. Tikai tādēļ, ka precei pievienots vārds "atlaide", nenozīmē, ka šis būs izdevīgākais variants, kā iegādāties konkrēto produktu, kas tev nepieciešams. Joprojām spēkā ir princips, ka iegādāties vairumā ir lētāk, tādēļ pievērs uzmanību precēm, kuras var uzglabāt ilgāk, un, ja tām ir samazināta cena, šis var būt gudrs veids, kā ietaupīt naudu.

Plāno maltītes
Ēdienreižu plānošana nedēļas griezumā ievērojami atvieglo gatavošanu – vairs nav jāstāv pie atvērta ledusskapja kā muļķim un jādomā, ko šodien ēst, nav arī jāstrīdas ar citiem ģimenes locekļiem, ko izvēlēties, jo plāns nedēļai jau ir izveidots. Un, protams, papildus samazinātam stresam un veltīgi izšķērdētai pārtikai, tu arī ietaupīsi naudu, jo iemācīsies efektīvi izmantot to, kas mājās jau ir pieejams. Internetā ir pieejami dažādi ēdienreižu plānotāji un to paraugi. Interesantu pieredzi par ģimenes ēdienreižu plānošanu vari lasīt šeit.

Biežāk gatavo mājās
Izmantojot internetu, mūsdienās var atrast tūkstošiem dažādu teksta recepšu video/foto un teksta veidā, un liela daļa no tām aizņem nieka 20 minūtes. Tāpat vari ieguldīt naudu kvalitatīvā lēnvāres katlā, kas ievērojami atvieglos gatavošanu. Tāpat ir ieteicams iegādāties labu elektrisko vai gāzes plīti ar efektīvu un funkcionālu cepeškrāsni, jo tā paveiks daudz darbu tavā vietā. Šādiem pirkumiem, kas kalpo kā labs ieguldījums nākotnei, var noderēt patēriņa kredīts, taču, pirms aizņemies, izvērtē savas iespējas atmaksāt!

Vienmēr dodies uz veikalu iepirkumu sarakstu
Pēc tam, kad ir izlemts, ko gatavot turpmākās nedēļas garumā, vajadzētu aplūkot, kādi produkti jau mājās atrodami, un izveidot sarakstu ar precēm, kas jānopērk. Dodoties uz veikalu, vienmēr paņem līdzi sarakstu un vadies pēc tā, iegādājoties tikai tās lietas, kas tur minētas. Tā tu izvairīsies no pārtērēšanās un spontāniem pirkumiem. Atceries – tev ir misija, kas jāizpilda!

Veido pamatproduktu krājumus
Tādas lietas kā makaroni, rīsi, griķi, pupiņas, pilngraudu produkti un olas, ir pamatlietas, kurām vienmēr vajadzētu būt mūsu virtuves plauktos, tos ātrā un ērtā veidā varam kombinēt ar dažādām sastāvdaļām, piemēram, gaļu un dārzeņiem, lai pagatavotu veselīgu maltīti. Tāpēc, ja ir iespēja, iegādājies šos pārtikas produktus vairumā, lai tie vienmēr būtu pieejami.

Neļauj pārpalikumiem aiziet postā
Iegādājoties pārāk daudz pārtikas, kuru laikā neizmantojam, tā sabojājas, un tas nozīmē, ka mēs patiesībā izsviežam naudu atkritumos. Ja kādreiz gadās, ka ledusskapī ir no gatavošanas pāri palikuši produkti, izmanto radošumu un izlieto tos, piemēram, lai pagatavotu omletes, sacepumus, salātus un citus ēdienus. 

Pamēģini veģetāros ēdienus
Pat izvēloties pagatavot tikai dažas veģetāras maltītes nedēļā, tu vari ievērojami ietaupīt. Atceries, ka nepieciešamās olbaltumvielas vari uzņemt arī no citiem produktiem, piemēram, pupiņām un citiem pākšaugiem. Tajos ir daudz šķiedrvielu un maz tauku, turklāt vienlaikus tiek nodrošināta sāta sajūta, pat apēdot nelielu porciju.